اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بازدید از موزه‌های ایلام در روز جهانی صنایع‌دستی رایگان است

معاون صنایع‌دستی ایلام گفت: بازدید هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان و میهمانان در روز جهانی صنایع‌دستی از موزه‌های ایلام رایگان است.

بازدید از موزه‌های ایلام در روز جهانی صنایع‌دستی رایگان است

نورالدین محسنی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان و میهمانان در روز جهانی صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای جلب توجه بیشتر مردم به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ایران و حمایت از این حوزه در استان انجام می‌شود.

وی افزود: استان ایلام دارای سه موزه تحت پوشش این اداره‌ کل است، موزه مردم‌شناسی واقع در بنای تاریخی قلعه والی که معرف فرهنگ و آداب و رسوم و پوشش لباس مردم استان است.

معاون صنایع‌دستی ایلام گفت: موزه تاریخ کشاورزی واقع در بنای تاریخی کاخ فلاحتی که در آن ابزار آلات کشاورزی از دوران پیش از تاریخی و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به نمایش گذاشته شده است، این موزه در خیابان آیت‌الله حیدری شهر ایلام(مجموعه ساختمان اداره کل جهاد کشاورزی استان ) قرار دارد.

محسنی ادامه داد: موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره‌شهر که در آن اشیایی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی در معرض دید عموم و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول