اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در جامعه اسلامی باید مسؤولان با کرامت با مردم برخورد کنند

امام جمعه چادگان گفت: در جامعه اسلامی انتظار می‌رود مسؤولان با کرامت با مردم برخورد کنند، کرامت این است که پاسخگو به مشکلات مردم باشند.

در جامعه اسلامی باید مسؤولان با کرامت با مردم برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی این که شما می‌بینید قرآن برخی از مردم مدینه را عتاب  می‌کند که شما چرا رعایت ادب حضور پیغمبر را رعایت نمی‌کنید، نشان می‌دهد پیغمبر آنقدر با آنان متواضع بود که آن‌ها با ایشان راحت شده بودند.

امام جمعه چادگان ادامه داد: مؤمنین باید در برابر والدین خود متواضع باشند، انسانی که خدا دستش را پر کرده باشد نیازی به اینکه اظهار فضل کند ندارد؛ تواضع همه جا پسندیده نیست، در برابر انسان متکبر و مستکبر باید متکبر بود؛ در برابر اغنیایی که احساس می‌کنند به خاطر ثروتشان ما باید تا کمر در برابر آن‌ها خم شویم نیز نباید متواضعانه رفتار کرد بلکه به خاطر شخصیت آن‌ها و اینکه شایستگی دارند باید مورد تواضع واقع شوند.

وی تصریح کرد: موقعیت بعدی که خوب است انسان تکبر داشته باشد، مخصوص بانوان است، در برابر نامحرم تواضع معنی ندارد، مدیران در جامعه اسلامی الگوی اخلاقی هستند؛ نباید برای خودشان شأن و جایگاه آنچنانی قرار دهند.

بی‌جمالی افزود: در آستانه دهه کرامت و سالروز با سعادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر هستیم، این دهه الگویی برای من و شما و مخصوصاً مدیران اجرایی است؛ سیره اهل بیت، برخورد کریمانه با انسان هاست.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی انتظار می‌رود مسؤولین با کرامت با مردم برخورد کنند، کرامت این است که پاسخگو به مشکلات مردم باشند؛ در الگوی اسلامی انتظار نمی‌رود یک شخصی سیلی به سرباز بزند، خوش‌بینی مردم به نظام و انقلاب منوط به رفتار مدیران در حاکمیت است.

وی یادآور شد: در مناظره‌ها گاهی اوقات انسان حس می‌کند به شعور عمومی انسان‌ها توهین می‌شود، در این‌ دوران شما باید برنامه ارائه کنید، این نگاه که بشود افکار عمومی را با یک سری شعارها فریب داد، گذشته است؛ رئیس جمهور قرار است مدیریت کلان کند، کسی که بتواند بین وزارتخانه‌ها هم‌افزایی ایجاد کند، رئیس جمهور باید درد کشیده باشد. 

بنی‌جنالی در پایان گفت: مایه خوشحالی است که در شهرستان همه اقشار به صحنه آمده‌اند، تدبیری اندیشیده شده است که کاندیداها برای ارائه برنامه‌های خود، در یک فضای باز حاضر شوند؛ زیبنده نیست که در این شرایط قومی و قبیله‌ای عمل کنیم.

انتهای پیام/63090/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول