اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایجاد ۵ هزار شغل به طور مستقیم با راه‌اندازی شیمی پارک در شهرضا

فرماندار شهرضا با بیان اینکه به دلیل عبور خط لوله گاز از جنوب شهرستان ایجاد شیمی پارک در شهرستان پیش‌بینی شده و هفته آینده واگذاری زمین انجام می‌شود، از ایجاد ۵ هزار شغل مستقیم با راه‌اندازی شیمی پارک در این شهر خبر داد.

ایجاد ۵ هزار شغل به طور مستقیم با راه‌اندازی شیمی پارک در شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرضا با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: دختران و زنان ما از نظر جایگاه شخصیتی بسیار والایی برخوردار هستند، مقام و شخصیت زنان و دختران اگر از مردان بالاتر نباشد کمتر نیست.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه فرصت مدیریت و توفیق خدمتگزاری به مردم فرصت بزرگی است و باید از آن استفاده کرد، افزود: خوشا به حال مدیری که وقتی مدت مدیریت او تمام شد مردم آن منطقه از او به نیکی یاد کنند و دعای خیر بدرقه راه او باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم را باید صاحب حق بدانیم و با آن‌ها احترام بگذاریم، گفت: برای استقرار نظام هزینه‌های بسیاری داده شده است، هر چه که به مردم خدمت کنیم سبب خوش‌بینی مردم به نظام می‌شویم، مردم دین و حکومت را در عملکرد مسؤولان می‌بینند.

صالح با بیان اینکه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها مردم را نگران کرده است، بیان کرد: از آن طرف مسؤولان اعلام می‌کنند هیچ افزایش قیمتی نداریم، اما بیشتر اجناس تا ۵۰ درصد گران شده است، عدم نظارت بر قیمت‌ها یک مشکل در جامعه است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه آرامش و امنیت روحی و روانی اولین نیاز یک انسان است و هنوز نتوانسته‌ایم برای مردم تأمین کنیم، تصریح کرد: امنیت نخستین چیزی است که برای نظام اسلامی لازم است، بعد از ۴۰ سال از انقلاب هنوز اسناد خانه‌های شهرک‌های اطراف شهرضا تکلیف آن معلوم نیست.

وی با انتقاد از اینکه نباید امور را به دیگران ارجاع دهیم و به مردم آدرس غلط بدهیم، افزود: کار مردم را باید سریع انجام داد تا مردم از این اداره با اداره نروند، دولت الکترونیک به وجود آمد تا کار مردم در اسرع وقت انجام شود اما امروز می‌بینیم کار مردم عقب می‌افتد، انتخابات و تغییر مدیریت اجرایی کشور نباید بهانه‌ای شود برای اینکه کار مردم عقب انداخته شود.

 

۱۰۸ شعبه اخذ رأی در شهرضا پیش‌بینی شده است

ناصر اسدی در ادامه جلسه با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۰ است، گفت: حضور حداکثری و مشارکت مردم بسیار مهم است، یک وظیفه اساسی داریم و آن شرکت در انتخابات است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در جایگاه اداری و به عنوان مسؤولان ادارات با عملکرد و برنامه‌ریزی و جلب رضایت مردم در این مشارکت باید نقش داشته باشیم، گفت: در همه انتخابات حفظ سلامت و مُر قانون و بی‌طرفی در نظر بوده است، نباید استفاده غیرمجاز از امکانات و تأسیسات برای فرد خاصی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در انتخابات امسال ۱۰۸ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است و یک شعبه از آن برای بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است، بیان کرد: از این تعداد ۹۱ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار و ۱۸ شعبه روستایی و ۳ شعبه نیز عشایری است.

اسدی با بیان اینکه همه ملاحظات بهداشتی و کرونایی برای برگزاری انتخابات انجام شده است، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای یک انتخابات سالم و بهداشتی و بی‌طرف در شهرضا انجام شده است،  ایام تبلیغات انتخابات چارچوب‌های قانونی خود را دارد و کلیه دستورالعمل‌ها به کمیته‌های مربوطه ابلاغ شده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه شرایط شهرضا از نظر کرونا خوب نیست و تعداد بیماران افزایش پیدا کرده است، گفت: بار بیماران کرونایی علاوه بر بار اقتصادی و شرایط تحریم قابل توجه است، ایران از جمله کشورهای تولیدکننده واکسن در دنیا است و به زودی واکسن داخلی تزریق می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آب شهرضا فقط متکی به چاه‌های آب است و ۳۰ درصد از منابع آب کم شده است، بیان کرد: قرار گرفتن شهرضا در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ برای میان مدت طرح بسیار خوبی است.

 

اسدی با اشاره به اینکه فاضلاب شهرضا پیشرفت خوبی داشته است، اما افزایش هزینه‌ها و بافت فرسوده سبب شده که این پروژه با سرعت پیش نرود، خاطرنشان کرد: کشور از نظر منابع درآمدی خاص است و تحریم‌ها خسارت زیادی را وارد کرده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه به دلیل عبور خط لوله گاز از جنوب شهرستان ایجاد شیمی پارک در شهرستان پیش‌بینی شده و هفته آینده واگذاری زمین انجام می‌شود، افزود: تبدیل میعانات گازی ۵ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند، می‌توان ۵۰ درصد شبکه فاضلاب را با ایجاد شیمی پارک به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: وابستگی کشور به نفت، سبب آسیب‌پذیری اقتصاد ایران و در نتیجه باز بودن دست دشمنان کشور در تحریم صادرات نفتی کشور به منظور آسیب زدن به اقتصاد ایران و معیشت مردم شده است؛ با تبدیل فرآورده‌های نفت و گاز، کشور از صادرات نفت بی‌نیاز شود.

اسدی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی مشکل آب آن حل شده است، گفت: پروژه‌های خوبی در شهرضا مانند پروژه چمن مصنوعی، کتابخانه کارخانه‌های دانش بنیان، تصفیه خانه پساب فاضلاب اجرایی شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به پروژه مسکن مهر شهرضا گفت: پایان کار پروژه‌های مسکن مهر با مشکلاتی مواجه بود و مشکل بیشتر آن‌ها در حال حاضر حل شده است و با پیگیری نماینده و با ورود راه و شهرسازی استان پرونده پروژه‌های مسکن مهر شهرضا بسته شد.

هر کولر آبی معادل یک خانواده سه نفره مصرف آب دارد

مجید مختاری، رئیس اداره آبفا شهرضا با بیان اینکه تأمین آب در شهرضا  از ۲۷ چاه‌ موجود در منطقه وردشت سمیرم و شهرضا و روستاها است، گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مصرف بی‌رویه از چاه‌ها دبی آن کاهش پیدا کرده و حتی خیلی از آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد دبی دارد و می‌طلبد مسؤولان به فکر یک منبع آب پایدار برای شهرضا باشند.

 

وی با بیان اینکه تکیه بر روی یک منبع تأمین ضمانتی برای تأمین آب در پیک مصرف ندارد، عنوان کرد: یک مشکل الکترونیکی در چاه‌ها، تولید آب را کاهش می‌دهد و تأثیر خود را نشان می‌دهد، با زون‌بندی شبکه و مدیریت مصرف آب همه محلات از آب بهره‌مند هستند.

مختاری با بیان اینکه چند حلقه چاه که به دلیل مشکلاتی از رده خارج شده بود به مدار بهره‌برداری وارد شد، بیان کرد: ۲ حلقه چاه جدید نیز حفاری و وارد مدار شده است، ۲ حلقه چاه دیگر نیز حفاری شده و با برق‌رسانی به آن تا اوایل تیرماه وارد مدار می‌شود.

رئیس اداره آبفا شهرضا با اشاره به اینکه سیاست شرکت آبفا در کل کشور، استان و شهرستان شهرضا هیچ موقع جیره‌بندی و قطع آب نبوده است، افزود: بسیاری از افراد در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند و مستقیم بر روی شبکه پمپ آب نصب می‌کنند و ضربه زیادی را به شبکه وارد می‌کنند و اگر مردم این تخلف را مشاهده کردند با تلفن ۱۲۲ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه گروه مروجان مصرف بهینه آب کار خود را در شهرضا در زمینه ترویج مصرف بهینه آب آغاز کردند، اضافه کرد: کولرهای آبی وقتی روشن می‌شود فشار زیادی را به شبکه وارد می‌کند، یک کولر آبی ۳۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کند، سرانه مصرف هر فرد در استان اصفهان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه مصرف است و هر کولر آبی معادل یک خانواده سه نفره مصرف آب دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول