اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسئولیت سیاسی را به اهلش بسپاریم/اهلیت یعنی نترسیدن از دشمن

استاد تفسیر قرآن در حوزه علمیه و دانشگاه شهرکرد با اشاره تفسیر آیه 58 سوره نسا گفت: مردم باید امانتی را که به معنای مسئولیت سیاسی است به دست اهلش بسپارند و اهلیت و شایستگی یعنی عدم ترس از دشمن.

مسئولیت سیاسی را به اهلش بسپاریم/اهلیت یعنی نترسیدن از دشمن

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری پارچه‌ای نصب شده بود که روی آن آیه 58 سوره نسا تحریر شده و بر این مضمون که امانت را باید به اهل امانت برگردانید دلالت داشت.

استاد تفسیر قرآن در حوزه علمیه و دانشگاه شهرکرد ادامه داد: طبق کتاب تفسیر "المیزان فی تفسیرالقرآن" و احادیث و روایاتی که ذیل این آیه از سوی اهل بیت نقل شده امانت در این ایام غیبت حضرت صاحب‌الامر مسئولیت سیاسی در نظام اسلامی است که باید به اهل آن سپرده شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) به اشعث بن قیس مبنی بر اینکه مسئولیت فرمانداری آذربایجان امانت است بر گردن تو اظهار داشت: طبق آیات سوره مائده کسی اهل امانت است که از دشمن نترسد و نگاهش به دستان دیگران نباشد همچنین این مهم در سوره هود نیز تاکید شده است که کسی باید مسئولیت سیاسی داشته باشد که امیدش به دشمن نیست.

وی خاطرنشان کرد: پس طبق آیات قرآن به مردم جامعه اسلامی تاکید شده که باید در صحنه حضور یابند و امانتی که مسئولیت سیاسی است را به دست اهلش بسپارند.

هاشمی بیان داشت: در آیه 27 سوره انفال صریحا تاکید شده است که مردم نباید به خدا، رسول خدا و امانت‌ها خیانت کنند که در حدیث معتبری از رسول اکرم(ص) از جمله خیانت‌های به خدا و رسول و امت اسلامی گماشتن فرد نالایق به مسئولیت است.

وی تصریح کرد: پس با توجه به آیات قرآن از جمله وظایف شرعی ما حضور در صحنه انتخابات و انتخاب فردی با صلاحیت و شایستگی است.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول