اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نگاهی آماری به انتخابات در خراسان شمالی

خراسان شمالی که همراره جزو استان های با مشارکت بالا بوده و در آخرین انتخابات رتبه چهارم مشارکت را ازآن خود کرده است در حال ثبت خاطراتی به یاد ماندنی از انتخابات ۱۴۰۰ است.

نگاهی آماری به انتخابات در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، هم‌زمان با سراسر کشور، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان‌شمالی آغاز شد.

علیرغم گلایه‌های به حقی که مردم نسبت به عملکرد دولت داشته‌اند، اما بازهم برای انتخابی صحیح مردم به‌پای صندوق‌های رأی خواهد آمد.

مردم خراسان‌شمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ مشارکت ۸۱ درصدی را رقم زدند. در این دوره از انتخابات ۶۰۲ هزار و ۲۴ نفر در خراسان‌شمالی واجد شرایط رأی بودند که با شرکت ۴۸۹ هزار و ۷۸۸ نفر در انتخابات، میزان مشارکت در این استان به ۸۱/۳۱ درصد رسید.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ با حضور گسترده مردم مشارکت بیش از ۸۰ درصدی رقم خورد.

نمره متوسط حضور مردم خراسان‌شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ حدود ۵۷ درصد بود و رتبه چهارم کشور ازنظر میزان مشارکت را کسب کرده است.

تدابیری برای رفع نگرانی بهداشتی مردم اتخاذ شده است

در انتخابات امروز، با توجه به وجود بیماری کرونا و تأکیدات وزیر کشور تعداد شعب اخذ رأی در خراسان‌شمالی افزایش یافت که در حال حاضر یک هزار و ۲۰۴ شعبه اخذ رأی فعال است.

تعداد نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها ۵۶۰ نفر، شوراهای اسلامی روستاها را ۴ هزار ۷۶۲ نفر و واجدان شرایط رأی در خراسان شمالی ۶۷۲ هزار نفر و رأی اولی‌ها نیز ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر اعلام شده اند.

همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ نیروی پلیس نیز در محل هزار و ۲۰۴ صندوق حاضر خواهند بود تا به‌طور کامل امنیت برقرار باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول