اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چه خبر از ایمنی راه‌های استان سمنان؟

توجه به ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان سمنان همواره جزو مطالبات مردمی بوده است و مسؤولان نیز قول‌هایی برای رفع این مشکل داده‌اند.

چه خبر از ایمنی راه‌های استان سمنان؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با توجه به عبور میلیونی زائران رضوی از محور تهران- مشهد، سالانه تصادفات زیادی در این محور و سایر محورهای استان سمنان رخ می‌دهد.

توجه به ایمنی راه‌های استان سمنان و رفع نقاط حادثه‌خیز همواره جزو مطالبه مردمی بوده است و مسؤولان نیز همواره قول‌هایی برای رفع این مشکل می‌دهند.

سالانه هم‌وطنان زیادی در این سوانح رانندگی دچار مصدومیت می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند؛ اما در ادامه به بررسی دلایل وقوع این تصادفات می‌پردازیم.

رفع نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری با جدیت ادامه می‌یابد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان می‌گوید: رفع نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری با تلاش شهرداری‌ها و مساعدت پلیس راهور استان سمنان با جدیت دنبال شود.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: کاهش سوانح رانندگی در مناطق درون‌شهری استان سمنان نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است و در این راستا اجرای طرح‌های آموزشی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز سمنان برای کاهش سوانح رانندگی درون‌شهری استفاده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل و کاهش ترافیک در افزایش رفاه و تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان تأثیرگذار است و مدیران برای ارتقا و بهره‌وری در ارائه خدمات مدیریت شهری تلاش کنند.

اجرای طرح‌های مصوب ایمنی راه‌ها بر اساس زمان‌بندی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: طرح‌های مصوب جلسات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان بر اساس زمان‌بندی در گام اجرایی قرار گیرد.

شریفی‌نژاد افزود: برای اجرای مصوبات جلسات باید زمان دقیقی مشخص شود و با هم‌افزایی و تلاش مستمر برای تکمیل طرح‌های عمرانی و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به آحاد مردم شریف استان سمنان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با جزئی‌نگری و بررسی موردی طرح‌ها برای تکمیل طرح‌های زیرساختی استان سمنان اقدام کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: انجام تعهدات و تکمیل طرح‌هایی که از قبل به مردم وعده داده شده است با جدیت بر اساس زمان‌بندی مشخص‌شده تحویل شود.

مرگ ۱۳ نفر در لاین جنوبی محور تهران- مشهد

رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز می‌گوید: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های روستایی و فرعی این استان با هدف کاهش سوانح رانندگی با جدیت دنبال شود.

تقی کبیری افزود: آمار تصادفات در جاده‌های روستایی و فرعی استان سمنان رو به افزایش است که باید با مساعدت دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مربوطه برای رفع این چالش مهم اقدام کرد.

وی بیان کرد: بهسازی جاده‌های فرعی و روستایی و نصب مجدد علائم راهنمایی و رانندگی با جدیت در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان قرار گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان ادامه داد: در سه ماه گذشته بیشترین تصادف در محورهای این استان مربوط به خودروهای سواری سبک بوده و ۶۸ درصد علت تصادف‌های رانندگی در این مدت ناشی از توجه نکردن راننده به جلو و واژگونی خودرو اعلام شد.

کبیری اضافه کرد: بیشترین تصادف در جاده‌های استان سمنان در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۴، ۱۶ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ روی می‌دهد.

وی گفت: در سه ماه گذشته در لاین جنوبی محور تهران- مشهد در محدوده استان سمنان متأسفانه ۱۳ هم‌وطن به دلیل سوانح رانندگی جان باختند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان عنوان کرد: درمجموع ۳۸ درصد از کل جان‌باختگان ناشی از سوانح رانندگی در استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰ در لاین جنوبی محور تهران- مشهد بوده است.

کبیری اظهار کرد: در لاین شمالی محور مشهد- تهران در سه ماه گذشته هشت نفر به دلیل سوانح رانندگی جان باختند.

بهره‌برداری قطعه‌های اول و دوم بزرگراه جدید عباس‌آباد- کاهک

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) نیز می‌گوید: محور عباس‌آباد- کاهک در لاین جنوبی بزرگراه تهران- مشهد قرار دارد که به دلیل عدم مشخصات هندسی و بدون شانه بودن آسفالت، محور ناایمن برای تردد خودروهای عبوری است و بیش از ۷۰ درصد تصادفات محور میامی- سبزوار در این جاده روی می‌دهد.

امیر عمیدی افزود: میزان قابل‌توجه سوانح رانندگی و جاری شدن سیلاب ازجمله مشکلات اساسی جاده قدیم محور عباس آباد-کاهک است و از مجموع پنج نقطه حادثه‌خیز شرق استان سمنان دو نقطه در جاده عباس‌آباد- کاهک قرار دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس زمان‌بندی‌های انجام‌شده، حداکثر تا ۴۵ روز و یا نهایتاً ۶۰ روز آینده قطعه‌های اول و دوم بزرگراه جدید عباس‌آباد- کاهک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) گفت: ۷۰۰ تن قیر برای ساخت جاده عباس‌آباد- کاهک تأمین شده است و بر اساس زمان‌بندی اعتبار خوبی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی برای تکمیل این طرح تزریق خواهد شد.

بازسازی جاده سمنان- فیروزکوه از پلیس‌راه افتر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز می‌گوید: بازسازی جاده‌های روستایی و فرعی اعتبار ملی ندارد و از محل اعتبارهای استان و شهرستان باید اقدام کرد.

احسان منصورکیایی ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان می‌خواهیم اعتبارات خوبی را برای بازسازی جاده‌های روستایی و فرعی اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: در زمینه اجرای طرح‌های آموزشی، پلیس‌راه با حضور در پایانه‌های استان سمنان اقدامات خوبی انجام داد که حاصل آن کاهش چشمگیر واژگونی اتوبوس‌های برون‌شهری در محدوده جاده‌های استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: طرح مطالعاتی بازسازی جاده تهران- مشهد در محدوده منطقه آهوان، اجرای روکش آسفالت جاده نظامی در دست پیگیری است و بازسازی جاده سمنان- فیروزکوه از قسمت پلیس‌راه افتر از روزهای آینده در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

وجود ۲۴ نقطه حادثه‌خیز در مناطق شهری سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان نیز می‌گوید: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده در شهر سمنان هشت نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری، در شهر شاهرود ۶ نقطه حادثه‌خیز شهری، در شهر دامغان ۶ نقطه حادثه‌خیز شهری، در شهر گرمسار دو نقطه حادثه‌خیز شهری وجود دارد و در شهرهای آرادان و سرخه هم نقطه حادثه‌خیز شهری وجود ندارد.

موسی بزرگی با بیان اینکه در مجمع در مناطق شهری استان سمنان ۲۴ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، افزود: در شهر سمنان ۶ دوربین پلاک خوان و ثبت تخلف و ۲۹ دوربین نظارتی فعال است.

وی اضافه کرد: در شهر شاهرود ۱۹ دوربین پلاک خوان و ثبت تخلف و ۳۷ دوربین نظارتی، در شهر دامغان دو دوربین پلاک‌خوان و ثبت تخلف و ۳۵ دوربین نظارتی و در شهر گرمسار هشت دوربین نظارتی فعال است.

ایمنی راه‌ها سرعت گیرد

توجه به ایمنی راه‌ها در کاهش میزان سوانح رانندگی سهم چشم‌گیری دارد و مسؤولان مرتبط باید با سرعت عمل بیشتری این خواسته مردمی را محقق کنند.

امیدواریم هر چه زودتر میزان نقاط حادثه‌خیز در شهرها و نقاط مختلف استان سمنان به حداقل برسد تا کمتر شاهد وقوع تصادفات و از دست دادن هم‌وطنانمان در این سوانح باشیم. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول