اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمبود معلم در آموزش و پرورش استان اصفهان/۲ هزار و ۲۸۳ کلاس بدون معلم در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به چالش‌های مهم آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی پیش‌رو ۲هزار و ۲۸۳ کلاس درس بدون معلم در استان داریم که یک فاجعه در نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

کمبود معلم در آموزش و پرورش استان اصفهان/۲ هزار و ۲۸۳ کلاس بدون معلم در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، لیلا سادات ابطحی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان دهاقان با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان اصفهان در جذب بازماندگان و تارکان تحصیل اظهار داشت: آموزش و پرورش استان اصفهان در انسداد مبادی بی‌سوادی پرقدرت اقدام کرده و به نتایج خوبی رسیده است و همچنین شهرستان دهاقان نیز در جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به چالش‌های مهم پیش روی آموزش و پرورش استان در سال جدید اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۲۸۳ کلاس درس بدون معلم در سطح استان داریم که می‌توان از آن به عنوان یک فاجعه در نیروی انسانی آموزش و پرورش یاد کرد.

وی در ادامه گفت: طبق توافقات انجام شده با دانشگاه فرهنگیان، به زودی دانشجومعلمان جهادگر از تابستان به کمک آموزش و پرورش می‌آیند و با حضور در کنار معلمان مدارس به‌طور موقت به کار مشغول می‌شوند و مدیران باید از آن‌ها به خوبی حمایت کنند.

ابطحی با تأکید بر نقش بی‌بدیل معلم در تعلیم و تربیت مؤثر دانش آموزان افزود: معلمان در خط مقدم آموزش و پرورش‌اند و همه باید در خدمت معلم باشیم تا کارش را به خوبی به انجام رساند.

چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش دهاقان

رجب فرهمندیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان در ادامه به چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش دهاقان پرداخت و اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی، تنوع معلمان، محتوای درسی عمومی، مشکلات خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی، زندگی عشایری و کمبود و فرسوده بودن تجهیزات کمک آموزشی بخشی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان دهاقان محسوب می‌شود.

وی با ارائه گزارش عملکرد آموزش و پرورش شهرستان در سال گذشته عنوان کرد: جذب موفق تارکین و بازماندگان از تحصیل، راه‌اندازی ۱۸ پایگاه رشد در جهت حل مشکلات آموزشی دانش آموزان ابتدایی، برگزاری کارگاه‌های متعدد توانمندسازی معلمان، بازدید و بررسی مداوم کیفیت کلاس های مجازی، جلسات متعدد با خانواده‌های دانش آموزان ، تنها بخشی از اقدامات آموزش و پرورش این شهرستان در راستای کیفیت بخشی به کلاس‌های درس دانش آموزان شهرستان بوده است.

فرهمندیان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن آموزش بیان کرد: آموزش و پرورش این شهرستان برای بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز لوازم آموزش مجازی تأمین کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ق۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول