اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در سال جاری یکی از رویکردهای مهم بسیج سازندگی احداث واحدهای مسکونی برای محرومین است که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی است.

ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست با مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: حماسه باشکوه مردم در ۲۸ خرداد موجب شکست همه‌جانبه توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان شد و امید و اعتماد به نظام اسلامی را احیاء و تقویت کرد.

وی افزود: به برکت تفکر بسیج و روحیه جهادی ملت ایران در طول این سال‌ها توانسته‌اند اقدامات و دستاوردهای چشمگیری به دست آورند و تفکر بسیج نسخه شفابخش مقابله با مشکلات است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: اعتماد به خداوند و باور به ظرفیت‌های داخلی و مردمی مهمترین رویکرد بسیج است که با این دو شاخصه مهم حرکت شتابنده خود را به سمت و اهداف و آرمان‌ها پیش می‌برد.

کریمی ادامه داد: بسیج سازندگی یکی از اقشار تأثیرگذار بسیج در طول این سال‌ها اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته و در بسیاری از مقاطع توانسته تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند.

وی اضافه کرد: در طی این سال‌ها با مدیریت جهادی و انقلابی که درون بسیج سازندگی استان مرکزی حاکم بود روحیه جهادی بین اقشار مختلف جامعه طنین‌انداز شد و نتیجه آن امروز به تشکیل و فعالیت اثربخش بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در بیش از ۲۲ قشر تخصصی و در عرصه‌های مختلف همراه شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: قله نقش‌آفرینی‌های گروه های جهادی در سال گذشته محرومیت‌زدایی همه‌جانبه و مبارزه و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا بود که اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شد.

کریمی تصریح کرد: یکی از محورهای مهم فعالیت بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی است که در راستای تحقق اقتصاد مردمی و درون‌گرا اقدامات و رویکردهای ویژه‌ای دنبال می‌شود که با کمک سه برنامه مهم صندوق‌های قرض‌الحسنه، راه‌اندازی نهضت آموزش و توانمندسازی و مهارت‌آموزی و ارائه تسهیلات اهداف دنبال می‌شود.

وی افزود:‌ هم‌اکنون بیش از ۶۷۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم محور در سطح استان فعال هستند و مرکزی در حوزه صندوق‌ها رتبه برتر کشوری را کسب کرده و بیش از ۸۰ درصد از اشتغال ایجاد شده پایدار هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از ۶ هزار واحد اقتصاد مقاومتی خرد در سطح استان با حمایت‌های بسیج سازندگی ایجاد شده و بیش از یک‌صد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به آنها ارائه شده است.

کریمی ادامه داد: محرومیت‌زدایی در دو بخش عمرانی و غیر عمرانی از برنامه‌های مهم دیگر بسیج سازندگی است که در بخش عمرانی در طی ۵ سال گذشته بیش از ۱ هزار و ۶۲۰ پروژه عمرانی اجرا شده و در سال گذشته ۱۹۰ واحد مسکونی احداث، ۱۷۰ واحد مسکونی تعمیر و بازسازی و ۱۴۰ پروژه در بخش کشاورزی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از رویکردهای مهم بسیج سازندگی احداث واحدهای مسکونی برای محرومین است که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایه روبی قنوات و در مجموع احداث ۳۰ هزار مترمکعب استخر ذخیره آب کشاورزی با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی انجام شده و اجرای این طرح‌ها به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کرده است.

کریمی بیان داشت: نقش‌آفرینی مردم در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از اهمیت زیادی برخوردار است و هرکجا مردم نقش‌آفرینی کنند به طور قطع نشاط‌بخش خواهد بود و برکات فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: در بخش غیر عمرانی محرومیت‌زدایی، اهدای ۱ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان، اهدای ۲۳ هزار بسته لوازم‌التحریر و ۳۱۰ هزار بسته معیشتی ۴۵۰ هزارتومانی که ارزش ریالی آن بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان است بخشی از عملکرد می‌باشد که امیدواریم با مشارکت‌های همه‌جانبه این‌گونه اقدامات ادامه‌دار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در استان با آن مواجه هستیم مسئله حاشیه‌نشینی است که در برخی از شهرستان‌ها شاهد آسیب‌های فراوان هستیم و سپاه در طول این سال‌ها برای رفع معضل حاشیه‌نشینی برنامه‌ریزی جدی داشته و نیاز است همه توان استانی در این راستا پای کار بیاید.

کریمی گفت: یکی از رویکردهای سپاه در محله‌ها تشکیل محلات اسلامی است که قرارگاه محله اسلامی تشکیل شده و به طور مثال در شهر اراک تشکیل قرارگاه محله اسلامی در ۶۰ منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین برنامه‌های مهمی در دستور کار قرار گرفته و نیاز است دستگاه‌های متولی و خصوصاً مجموعه‌های فرهنگی در این راستا پای کار بیایند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: مجمع نمایندگان استان مرکزی می‌تواند در راستای حل مشکلات حاشیه‌نشینی و مبارزه با فقر و محرومیت در مناطق کم برخوردار بسیار مؤثر باشد و این مسئله یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه و استان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول