اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سخت‌ترین و دردناک‌ترین ایام خدمت مدیران آموزش و پرورش!

وزیر سابق آموزش و پرورش در پیامی با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس حامل سربازمعلمان، نوشت: یکی از سخت‌ترین و دردناک ترین ایام خدمت مسؤولان و مدیران آموزش و پرورش چنین اتفاقاتی است که هر از گاهی برای تعدادی از معلمان یا دانش‌آموزان بروز می‌کند.

سخت‌ترین و دردناک‌ترین ایام خدمت مدیران آموزش و پرورش!

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان سیستان و بلوچستان در دهستان دهشیر شهرستان تفت استان یزد که ساعت ۶ صبح روز سوم تیر امسال(سال 1400) رخ داد، ۷ سرنشین فوت کرده و ۲۶ نفر مصدوم شدند که 5 نفر از فوت شدگان، سربازمعلم بودند.

در همین راستا سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام متنی را با عنوان «تأسف مجدد، افسوسی مکرر» منتشر کرد.

در این متن آمده است: تعدادی از همکاران خود را در سانحه‌ای دیگر از دست دادیم. سربازمعلمانی که هر چند دوران وظیفه خدمت خود را در کسوت معلمی سپری می‌کردند ولی شمعی در اتاق جهالت برای روشن کردن مسیر کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بودند.

یکی از سخت‌ترین و دردناک ترین ایام خدمت مسؤولان و مدیران آموزش و پرورش چنین اتفاقاتی است که هر از گاهی برای تعدادی از معلمان یا دانش‌آموزان بروز می‌کند و جامه عزا و افسوس را بر پیکر همه فرهنگیان و فرهنگ دوستان این کشور می‌پوشاند.

به خاطر دارم راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند اردوها و مسافرت‌های جمعی و گروهی دانش‌آموزان که به همت معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۷ راه‌اندازی شد در کاهش اینگونه حوادث بسیار موثر افتاد.

هرچند در دو سال تحصیلی گذشته بروز کرونا و عدم برگزاری این گونه مسافرت‌ها به صورت غیرمستقیم کاهش حوادث جاده‌ای را باعث شده است اما در آینده نزدیک با راه افتادن جریان طبیعی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس و بالتبع آن، آمد و شد معلمان عزیز و دانش‌آموزان گرامی، متأسفانه باید گسترش چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم.

 معلمان فداکار روستاها و مناطق دوردست، معلمان راهنما که دائماً برای سرکشی و نظارت بر مدارس دور افتاده آمد و شد خواهند داشت، اردوهای دانش‌آموزی، مسابقات و جشنواره‌های سراسری همه و همه زمینه‌های بروز چنین خطراتی را دامن می‌زند.

ای کاش دولت در این فرصت دو ساله که توقف مسافرت‌ها مجال ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم را فراهم آورده بود با راه‌اندازی راهکارهایی چون مرکز کنترل هوشمند، زمینه‌های نظارت و کنترل کیفیت مسافرت‌ها و رفت و آمدهای معلمان و دانش‌آموزان را ایجاد می‌کرد تا در این شرایط پر مسأله اجتماعی و اقتصادی شاهد اتفاقات ناگوار مانند سانحه سرباز معلمان عزیزمان که ۵ تن از آنها جان خود را از دست دادند نباشیم. ای کاش.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول