اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حفاران غیرمجاز محلات در دام پلیس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از به دام افتادن دو حفار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

حفاران غیرمجاز محلات در دام پلیس

مهدی لعل‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محلات از دریافت گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز دو نفر که سودای یافتن گنج در سر داشتند خبر داد و بیان کرد: این اشخاص با وسوسه گنج‌یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند.

وی افزود: این حفاری در یکی از خانه‌های قدیمی شهر نیم‌ور بود و مورد دیگر فردی است که به وسیله ماشین‌آلات سنگین اقدام به حفاری غیر مجاز در مجاورت یکی از معادن  روستای گل‌چشمه کرده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات ادامه داد: با اعلام گزارشات مردمی و اعزام تیمی از ماموران انتظامی شهرستان مشخص شد وی برای استخراج گنج و اشیاء قیمتی، اقدام به حفاری غیرمجاز در این منطقه داشته که در اقدام سریع و غافلگیرانه نیروی انتظامی این اشخاص به دام افتادند و اقدام  آنها  برای استخراج اشیاء قیمتی و تاریخی ناکام ماند.

لعل‌بار بیان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی  تحویل مراجع قضایی شدند.

وی یادآور شد: یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی آماده دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص حفاری‌های غیرمجاز، قاچاق اشیای تاریخی، تجاوز به حریم آثار تاریخی و... است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره ۳۳۲۵۸۰۴۱ سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اعلام کنند.

لعل‌بار یادآور شد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری حتی در منزل و یا ملک خصوصی که به قصد تحصیل و خروج اشیاء عتیقه باشد، جرم محسوب شده و از شش ماه تا سه سال حبس را در پی خواهد داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول