اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تمهیدات هوشمندانه پلیس از مؤلفه‌های مهم در امنیت است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به تبلور حماسه‌آفرینی ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات گفت: تمهیدات پیشگیرانه،‌ هوشمندانه و میدان‌مداری پلیس استان از مؤلفه‌های بسیار مهم در امنیت و آرامش کامل انتخابات در استان بود.

تمهیدات هوشمندانه پلیس از مؤلفه‌های مهم در امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جمع کارکنان انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای هفتم تیرماه بیان داشت: هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،‌ روزی بود که کوردلان منافق و بزدلان سیاه‌دل با حرکتی کوردلانه که ناشی از ضعف نظام نفاق و کینه بود،‌جمعی از بهترین و شایسته‌ترین فرزندان عزیزان اسلامی را از میان بردند.

وی کار و تلاش در مسیر عدالت‌گستری و احقاق حق را خدمتی ارزشمند و فعالیتی الهی خواند و اضافه کرد:‌ هفته اول تیرماه، یادآور شهادت مظلومانه معمار بزرگ دستگاه قضایی، آیت‌الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران ایشان، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره معمار قانون و قوه قضائیه کشور به نام هفته قوه قضائیه نام‌گذاری شده است. 

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به افزایش رضایتمندی مردمی از عملکرد دستگاه قضا در سالیان اخیر ادامه داد: مهم‌ترین انتظاراتی که مردم از قوه قضائیه دارند،‌ مبارزه جدی و قاطع با فساد و رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی و توجه به قانون‌گرایی است و تحولات چشم‌گیر اخیر در دوران ریاست جدید قوه قضائیه بسیار ارزشمند بوده و حس اعتماد و امید را در بین مردم تقویت کرده و باعث رضایت‌مندی ولی امر مسلمین و رضایت‌مندی عمومی شده است. 

موسوی در ادامه به تبلور حماسه‌آفرینی ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات اشاره و اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهمی که بسترساز امنیت و آرامش کامل برگزاری انتخابات بود، تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه کارکنان نیروی انتظامی و تمهیدات پیشگیرانه، هوشمندانه و میدان مداری پلیس استان و فرماندهی مدبرانه در اجرا بود.

وی تصریح کرد:‌ دشمنان ملت ایران در چند ماه اخیر، به بهانه‌های مختلف سعی در مأیوس کردن مردم برای عدم حضور در انتخابات داشتند و تکیه بر گلایه‌ها و شکایت‌های مردمی و برنامه‌سازی‌های مأیوسانه دشمنان انقلاب اسلامی، نتوانست هیچ خللی در بصیرت و آگاهی ملت ایران و مشارکت مردمی در انتخابات داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی همچنین همایش استانی تکریم و اکرام منابع انسانی در نیروهای مسلح خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران روشن ساختند که عقلانیت انقلابی برگرفته از تفکر اسلام ناب و راهبردهای درخشان حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) را به منصه ظهور رساندند و بار دیگر همه تلخ‌کامی را به حاشیه برده و تمام خطوط خبری و دروغ‌پراکنی دشمنان را یکجا سوزاندند و صداقت و وفاداری به میراث شهیدان را به رخ جهانیان کشیدند.

 موسوی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دستگاه قضایی مهم‌ترین رویکرد دستگاه قضا است، ادامه داد: قوه قضائیه در طی این سال‌ها با کار جهادی و روحیه تحول‌گرایی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده و مقام معظم رهبری هم از این رویکرد جهادی تقدیر کردند و بر ادامه آن نیز تاکید داشتند.

وی گفت: تفکر ارزشمند آیت‌الله رئیسی در طول ریاست در قوه قضائیه همواره موجب احیای امید و نشاط در بین مردم و جامعه شد و دستگاه قضایی افتخار می‌کند این تفکر تحول گرایانه را با قوت ادامه دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد:نیروهای مسلح مهم‌ترین رکن اعمال و اجرای منویات حاکمیت هستند و در این راستا باید همواره نقش آفرینی کنند و الگویی برای سایر دستگاه‌ها و مردم باشند.

 تحقق تکریم و اکرام مردم در همه سطوح جامعه

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی در این همایش اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های وجودی انقلاب اسلامی تحقق تکریم و اکرام مردم در همه سطوح جامعه است که در قانون اساسی کشور هم به آن تاکید فراوانی شده و اتفاقات خوبی در طی این سال‌ها رقم خورده است.

 

وی افزود: در راستای تقویت فرهنگ تکریم و اکرام در نیروهای مسلح و شناسایی نقاط قوت و برطرف کردن موانع برگزاری همایش اکرام و تکریم منابع انسانی در نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال تمام یگان‌های حاضر نظامی و انتظامی در استان روبه رو شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی ادامه داد: امروز نیازمند نهادینه شدن تکریم و اکرام در همه ارکان کشور هستیم که خوشبختانه این مسئله در نیروهای مسلح به وضوح مشاهده می‌شود.

عبداللهی گفت: با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و به برکت تفکر حضرت امام(ره) بزرگ‌ترین تغییر و تاثیر در نیروهای مسلح اتفاق افتاد، چراکه رویکرد تکریم و احترام به جای توهین و بی احترامی در همه بخش‌ها حاکم و در طول این سال‌ها پیوسته تقویت شد.

وی بیان کرد: امروز اگر به دنبال افزایش رضایتمندی مردم هستیم باید اعتماد عمومی را بالا ببریم و این ابتدا باید از مجموعه‌های خودمان و درون سازی شروع شود و به بیرون و برون سازمانی برسد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی بیان کرد: خدمت بی منت به مردم در همه عرصه‌ها مهم‌ترین رویکرد نیروهای مسلح در کشور است و همواره در طول بحران‌ها و شرایط مختلف نشان داده‌اند برای مردم و در کنار مردم آماده هرگونه مجاهدت هستند.

عبدالهی بیان کرد: ملت ایران با حضور باشکوه خود در انتخابات ۲۸ خرداد علاوه براینکه حماسه‌ای دیگر در تاریخ رقم زدند موجب خنثی کردن همه توطئه‌های دشمنان شدند و حضور ملت در صحنه بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی برای حرکت در مسیر پیشرفت و سربلندی است.

امنیت پایدار در همه نقاط کشور برقرار است

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در همایش استانی تکریم و اکرام منابع انسانی در نیروهای مسلح گفت: به برکت مجاهدت‌های نیروهای مسلح امروز امنیت پایدار در همه نقاط کشور برقرار است و ملت در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و امنیت پایدار قله های بلند پیشرفت را طی کرده است.

کریمی افزود: ملت ایران در سال ۵۷ با به کارگیری اراده الهی و به برکت تفکر حضرت امام(ره) تصمیم گرفتند به استقلال و خودکفایی همه جانبه برسند و بی‌نیاز از هرقدرتی در جهان باشند که خوشبختانه در طول این سال‌ها نشان داده در این مسیر ثابت قدم هستند و محکم ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه علیرغم توطئه‌های دشمنان در طول ۴۲ سال و اوج محاصره بودن اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه ملت ایران افتخارات بزرگی کسب کرده‌اند و در تاریخ حماسه ساز شده‌اند، ادامه داد: تکریم و اکرام یکی از راهبردهای مهم نیروهای مسلح در وظایف و ماموریت‌ها است و خوشبختانه در طی این سال‌ها در همه ابعاد و وظایف این مهم به تحقق رسیده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: نیروهای مسلح تکریم و اکرام در همه ابعاد را ادای دین به شهدا می‌دانند و در این مسیر ثابت قدم هستند و بخشی از این کار را همواره با خدمت صادقانه و بی منت به مردم و جامعه انجام می‌دهند.

کریمی تصریح کرد: ظرفیت تعامل سازنده با مردم و برخورد حکیمانه با آنها در نیروهای مسلح به خوبی وجود دارد و خوشبختانه در طی این سال‌ها نیروهای مسلح در تکریم و اکرام هم درون سازمانی و هم برون سازمانی پیشگام بوده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای مهم امروز در کشور عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب در همه عرصه‌ها است و این مهم به عنوان یک راهبرد در بسیج اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز به عنوان ستون فقرات بسیج در اقشار و بخش‌های مختلف بسیج اجرا شدن بیانیه گام دوم را با جدیت دنبال می‌کنند و رویکرد بسیج در طی این سال‌ها همواره اندیشه محور حرکت کردن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول