اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن به روایت یک وزیر

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی از نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن پرده برداشت.

نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن به روایت یک وزیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر مائورر» (Peter Maurer ) رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که اخیرا به صنعاء سفر کرده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، نیمی از بخش بهداشتی یمن نسبت به قبل از آغاز جنگ غیرفعال است و صلیب سرخ برای ارائه کمک‌های انسانی و پزشکی به مجروحان در بیش از پنجاه منطقه درگیر تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در همین رابطه گفت: ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی تلاش می‌کند با جذب کادر پزشکی یمن برای کار در خارج، جبهه سلامت و بهداشت یمن را تضعیف کند.

وی افزود، در سایه ادامه جنگ ائتلاف سعودی و انتشار بیماری‌های واگیردار، یمن به بیش از ۳۲ هزار پزشک عمومی و متخصص نیاز دارد.

چندی پیش، وزیر بهداشت دولت صنعاء گفت که ائتلاف سعودی از آغاز یورش به یمن، ۵۲۳ بیمارستان و مرکز درمانی را در این کشور بمباران و تخریب کرده است.(جزئیات بیشتر)

اخیرا نیز، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از فوت سالیانه ۸۰۰۰ هزار زن در یمن خبر داد و گفت، هر ۵ دقیقه یک کودک در این کشور می‌میرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول