اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از اضافه شدن سالانه ۵۰ هزار مشترک برق تا خاک خوردن طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در حالی تا حدودی یکی از دلایل قطعی برق را اضافه شدن سالانه مشترکان می‌داند و عنوان می‌کند؛ 50 هزار مشترک به شبکه برق استان سالانه اضافه می‌شود، که طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی چهار سال در وزارت نیرو خاک می‌خورد.

از اضافه شدن سالانه ۵۰ هزار مشترک برق تا خاک خوردن طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نتیجه کم کاری و کم توجهی به حوزه زیرساختی در نیروگاه‌ امروز مردم کشور را به شدت دچار مشکل کرده است.

در زمان قطعی نخستین نگاه سمت مدیران توزیع برق هدایت می‌شود اما در این حوزه فقط شاهد توزیع تولیدات انجام شده صنعت برق هستیم.

البته منکر کم کاری‌ها و برخی مشکلات ریز و درشت در حوزه توزیع برق نیستیم اما حقیقت موضوع این است که تولیدی باید در صنعت برق انجام شود که فرایند توزیع به خوبی در دستور کار قرار گیرد.

اظهارات قابل تامل مدیر توزیع برق استان مازندران درباره افزایش تعداد مشترکان نشانه کم توجهی جدی به حوزه تولید برق است.

سیدکاظم حسینی که تقریبا بیش از شروع بحران قطعی برق بر مسند مدیریت توزیع برق مرکز استان مازندران نشسته است، از اضافه شدن بیش از ۵۰ هزار مشترک به صورت سالانه در حوزه توزیع برق مازندران خبر داده است.

در مقابل آیا در حوزه تولید برق در استان مازندران اقدام اساسی و خاصی انجام شده است؟

این اظهارات را مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا پاسخ می‌دهد.

محسن نعمتی در حاشیه حضور خبرنگاران برای بهره‌برداری از دستگاه شیرین کن آب دریا در پاسخ به این سوال که طرح توسعه تولید برق نیروگاه آیا از سوی مسؤولان و متولیان امر درخواست شده است، پاسخ داد: چهار سال پیش طرح توسعه نیروگاه برق شهید سلیمی نکا را برای تولید ۱۶۰ مگاوات مطرح کردیم.

وی اضافه کرد: این موضوع به دلیل در اولویت قرار گرفتن سایر استان‌ها در آینده موکول شده است که بر اساس برنامه تا سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود.

به گزارش فارس، همین موضوع نشان می‌دهد که متولیان امر چشم‌انداز مناسبی برای توسعه صنعت برق در کشور تدارک ندیده‌ بودند.

افزایش ۴۰۰ هزار نفری تعداد مشترکان توزیع برق استان در کنار کم‌توجهی به توسعه زیرساختی این صنعت نشان می‌دهد که دوراندیشی برای تامین نیازمندی‌ها در دستور کار متولیان امر در سطح استان و حتی کلان مطرح نبوده  است.

ذکر این نکته ضروری است که فعالیت توزیع برق مازندران در دو حوزه مرکز و غرب استان مدیریت می‌شود که اگر پای صحبت‌های مدیران این منطقه بنشینیم خود حدیث مفصلی بر کم کاری دستکم پنج ساله در صنعت برق مازندران به چشم می‌آید.

افزایش تعداد متقاضیان برق در استان مازندران در شرایطی تهدید حساب می‌آید که متولیان امر نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها آن طور که باید و شاید اقدام نکرده  و آینده نگری مناسبی در این حوزه نداشتند.

ضعف امروز صنعت برق استان مازندران نتیجه عدم پیگیری‌های مناسب در حوزه توزیع، پشتیبانی و تولید است و این نتیجه ندانم‌ کاری‌ها و نداشتن برنامه مدون برای تامین نیازمندی‌های عمومی مردم بوده  که امروز به بحران تبدیل شده است.

شاید مدیران و متولیان امر این روزها با خاموش کردن چرخ صنایع حجم خاموشی‌های برق خانگی را کاهش دهند اما این نسخه شفابخش صنعت برق کشور نیست، توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک از جمله دیگر راهکارهای اساسی در استان مازندران که کمتر به آن توجه شده است.

انتظار است که مدیران و متولیان امر ضعف و عدم کارکردهای خویش در توسعه صنعت برق را در شروع سرمای زمستان از یاد نبردند و راهکار اساسی برای تولید برق پایدار را در دستور کار خویش قرار دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول