اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خشکسالی شکار گونه‌های جانوری را افزایش داده است/ متخلفان در تیررس نیروی انتظامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود شدید منابع غذایی گونه‌های جانوری مناطق حفاظت شده در شهرضا وارد اراضی مستثنیات و کشاورزی می‌شوند و شکار و صید غیرمجاز افزایش پیدا کرده است.

خشکسالی شکار گونه‌های جانوری را افزایش داده است/ متخلفان در تیررس نیروی انتظامی

امیر صفرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان اینکه با توجه به افزایش کم سابقه دما محصول و اندام‌های درختان انار را آفتاب سوختگی و تشعشعات گرمایی و نوری  تهدید می‌کند، اظهار داشت: برقراری و تنظیم سیستمی که سبب کاهش دما در محیط باغ شود، از قبیل کوتاه کردن دور آبیاری، مصرف نکردن زیادی کودهای ازته و آبیاری نکردن در ساعت‌های گرم روز و انجام آبیاری در شب، حتی آبیاری بیشتر با دور آبیاری کوتاه‌تر، می‌تواند در کاهش عوارض مؤثر واقع شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به آغاز برداشت سیب گلاب از باغات روستای اسفرجان گفت:

سیب گلاب شباهت زیادی با سیب درختی دارد با این تفاوت که اندازه آن کوچک‌تر است و زودرس است و دلیل نامگذاری آن خوشبو بودن گل‌های این درخت در زمان شکوفه‌دهی است.

وی افزود: در دهستان اسفرجان حدود ١۶٠ هکتار باغ سیب وجود دارد که از این مقدار حدود ۵ درصد به رقم سیب گلاب اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۰ تن سیب از این باغات برداشت شود.

صفرپور با اشاره به برخورد قانونی با شکار و صید غیرمجاز در شهرضا بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود شدید منابع غذایی گونه‌های جانوری مناطق حفاظت شده در شهرضا وارد اراضی مستثنیات و کشاورزی می‌شوند و شکار و صید غیرمجاز افزایش پیدا کرده است بنابراین مقرر شد نیروی انتظامی با مأموران محیط زیست به صورت شبانه‌روزی همکاری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: مجوز برقراری ایست و کنترل و اذن ورود به محل اختفای شکارچیان و متخلفان قبل از امحاء ادله صادر و در زمان رسیدگی و صدور کیفرخواست اشد مجازات برای مرتکبان از نیروی انتظامی درخواست شد و احکام متخلفان باید بدون اغماض اجرا و مورد نظارت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با تعامل با دادگاه برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از محیط زیست به ویژه در زمینه تأمین علوفه انجام شده است، عنوان کرد: تشویق به جلب مشارکت‌های مردمی در این زمینه باید در دستور کار قرار بگیرد.

صفرپور خاطرنشان کرد: با توجه به ضابط بودن یگان حفاظت محیط زیست، مجوزهای لازم برای مرجع مزبور برای اقداماتی نظیر تحت نظر قرار دادن ورود به اماکن و یا توقیف وسایل نقلیه در موارد عدم حضور نیروی انتظامی در چارچوب مقررات صادر شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول