اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور مقامات اتحادیه اروپا در نشست «آسیای مرکزی و جنوبی»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» در شهر «تاشکند» شرکت می کند.

حضور مقامات اتحادیه اروپا در نشست «آسیای مرکزی و جنوبی»

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری ازبکستان روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی گفت: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» که روزهای 15 و 16 جولای در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

 علاوه بر این، روز شنبه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در امور افغانستان نیز در این نشست شرکت می‌کند.

تعداد شرکت کنندگان در این نشست بین المللی بیش از 600 نفر خواهد بود.

«آنتونیو گوتیرش» دبیر کل سازمان ملل متحد در این نشست با پیام ویدئویی شرکت خواهد کرد.

معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری ازبکستان اظهار داشت: نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» که به ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان برگزار می‌شود، روابط دوستانه، قابل اعتماد و حسن همجواری بین کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی را تحکیم می‌کند.

«شیرزاد اسداف» خاطرنشان کرد: در این نشست فرصت‌های تعمیق و به هم پیوستگی منطقه‌ای از جمله نقش همکاری‌های بازرگانی و حمل و نقلی در تامین رشد پایدار، تحکیم دوستی و اعتماد متقابل از طریق احیای روابط فرهنگی و همچنین ستیزه جویی‌ها و تهدیدات در زمینه امنیت منطقه‌ای بررسی خواهد شد.

وی در پایان گفت: برنامه ریزی می‌شود رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب این نشست با روسای افغانستان و پاکستان، وزرای امور خارجه چین، روسیه، هند، عربستان سعودی، ترکیه، بنگلادش، کشورهای آسیای مرکزی و دیگر کشورها و همچنین «الیزابت شروود رندال» مشاور رئیس جمهور آمریکا در مسائل امنیت داخلی و «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدارهای دوجانبه انجام دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول