اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درگیری پلیس اوکراین با تجمع گسترده بازنشستگان

مأموران اوکراینی با تجمع بزرگ بازنشستگان پلیس که قصد ورود به پارلمان این کشور را داشتند درگیر شدند.

درگیری پلیس اوکراین با تجمع گسترده بازنشستگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مأموران پلیس اوکراین روز چهارشنبه با تجمع گسترده بازنشستگان وزارت کشور معترض درگیر شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، صدها پلیس بازنشسته از شهرهای مختلف، با تجمع در مقابل پارلمان اوکراین، محاسبه مجدد حقوق بازنشستگی خود را خواستار شدند.

پس از آن‌که موج عظیم معترضان تلاش کرد صفوف پلیس را عقب رانده و وارد ساختمان کنگره شود، مأموران با آن‌ها درگیر شده و گفته می‌شود برای متفرق کردن شرکت‌کنندگان در این تجمع از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

این اعتراضات پس از آن صورت گرفته است که به نوشته خبرگزاری «بلومبرگ»، «آرسِن آواکوف» وزیر کشور اوکراین روز گذشته (سه‌شنبه) بدون هیچ دلیلی استعفا داد.

این وزیر اوکراینی که از کودتای ۲۰۱۴ این سمت را خفظ کرده بود، مسئولیت رسیدگی به امور آژانس‌های بدنام اجرای قانون در این کشور را بر عهده داشت.

در دوران وزارت آواکوف، انتظارات رأی‌دهندگان به حاشیه رفته، شکایات از خشونت پلیس افزایش یافته و پسر او توانست از زیر بار اتهامات بگریزد.

به گفته بلومبرگ به نقل از یک روزنامه محلی، گمان می‌رود وزرای دفاع و دادگستری اوکراین نیز در آینده نزدیک استعفای خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول