اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

12200 واحد سهم کردستان از اقدام ملی مسکن است

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: 12 هزار و 210 متقاضی واجد شرایط مسکن ملی در استان شناسایی شده‌اند که تاکنون هفت هزار و 700 نفر وجه خود را واریز کرده‌اند.

12200 واحد سهم کردستان از اقدام ملی مسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی رضایی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد،

دو ویژگی منحصر به فرد مسکن، یکی اینکه ظرفیت دانش، مصالح آن در کشور فراهم است و تحریم بر آن اثری ندارد و دوم اینکه میزان اشتغالزایی آن با سایر بخش‌هاقابل مقایسه نیست، موجب تصویب طرح اقدام ملی مسکن شد.

به گفته وی، سهمیه کردستان در طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ هزار و ۸۵۰ واحد اعلام شد اما با توجه به وضعیت توپوگرافی و کم‌بودن سطح اراضی قابل مسکونی در استان درخواست کاهش این عدد به حدود ۴ هزار واحد دادیم اما وزارتخانه قبول نکرد.

رضایی افزود: 12 هزار و 210 متقاضی واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در استان کردستان شناسایی شدد و قریب به هفت هزار و 700 واحد واریز وجه کردند که دو برابر توانایی استان در طرح اقدام ملی است.

وی اذعان کرد: اینکه نمی‌توانیم نیاز مسکن را برآورده کنیم اجحاف در حق مردم است و با توجه به تکلیف وزارتخانه، ملاک ما همان ۱۲ هزار و ۲۱۰ واحد است.

به گفته رضایی، در سنندج ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 6 هزار نفر واجد شرایط هستند و 3 هزار و 200 نفر وجه خود را واریز کرده‌اند که تا امروز برای یک هزار واحد تامین زمین شده که بخشی ستاد اجرایی، بخشی بنیاد مسکن و مابقی را راه و شهرسازی تعهد کرده است.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در کامیاران هم 3 هزار و 900 نفر  ثبت‌نام کرده بودند و دو هزار نفر واریز وجه کرده‌اند اما برای ۹۰۰ واحد زمین تامین شده است

رضایی یادآور شد: اولویت در طرح اقدام ملی مسکن استفاده از مصالح باکیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین است.

به گفته وی، موضوع قیمت ساخت هر مترمربع طرح اقدام ملی مسکن معضلی شده است که هیچ پیمانکاری با این قیمت کار نمی‌کند.

رضایی همچنین گفت: افق ۱۰ ساله برای تولید مسکن در کردستان در نظر داریم و برای هر شهری براساس طراحی یک داشبورد نیازسنجی می‌شود که زمین‌هایی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول