اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مرکز نوآوری و خلاق مد و لباس افتتاح شد/ ستاری: استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق و مهارت‌محور حمایت می‌شوند

آیین افتتاح مرکز نوآوری وخلاق مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

مرکز نوآوری و خلاق مد و لباس افتتاح شد/ ستاری: استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق و مهارت‌محور حمایت می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم گفت: پیش از این  فرایندشکل گیری استارت اپ و شرکت خلاق  برای دانشجویان مراکز فنی و حرفه‌ای چندان شفاف نبود، اما بسیار خوشحال هستم که در حال حاضر این فرایند تسهیل شده است و دانشجویان فنی و حرفه‌ای به راحتی می‌توانند ایده خود را در قالب استارتاپ و سپس شرکت خلاق دنبال  کنند. 

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در ادامه افزود: در حال حاضر هم‌افزایی مراکز دانشگاهی و نهادهای آموزش محوری همچون فنی و حرفه‌ای و کلیه بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور، در نهایت می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر محصول و خدمت نوآورانه منتهی شود.

صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز با اشاره به همکاری این دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از مهمترین مسائل برای هر سیستم آموزشی بهره‌وری اقتصادی و نتایج اقتصادی آن سیستم آموزشی است. اقتصاد آموزش نیز از جمله مسائلی است که در دانشگاه مهارت محوری مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبلور پیدا می‌کند.

وی افزود: با همکاری نهادی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تاسیس مراکز نوآوری، امیداور هستیم که شاهد تجاری‌سازی هر چه بیشتر ایده‌ها و نوآوری‌های دانشجویان فنی و حرفه‌ای باشی.

سعید جلالی قدیری رئیس  اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران نیز در این نشست، بیان کرد: فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این چند سال تاثیر بسیار مثبتی بر همه صنایع خلاق  از جمله صنعت پوشاک و نساجی کشور گذاشته است. با توجه به اهمیت نقش نیروی انسانی برای صنعت پوشاک و لزوم تربیت طراح مد و لباس، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد شد تا رابطه صنعت و دانشگاه هر چه بیشتر تقویت شود.

در این مراسم روسا و مسئولین 180 دانشکده فنی و حرفه‌ای کشور به صورت آنلاین حضور داشتند. مرکز نوآوری و خلاق  مد و لباس، شامل چندین کارگاه طراحی، دوخت و دوز و نمایش لباس است، در این مرکز تیم‌های خلاق این حوزه، آخرین محصولات و ایده‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با عنوان دستاوردهای کانون‌‎های شکوفایی و خلاقیت فنی و حرفه‌ای برگزار شد. خودرو تفریحی کارتینگ، برخی محصولات کامپوزیتی، روش نوین پرورش گیاهان دارویی و چند نرم‌افزار طراحی مد و لباس، از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول