اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنج‌شنبه‌های شهدایی| شهید امین فرزانه سیمکانی اسوه شجاعت و ایثار

مهمان این هفته پنج‌شنبه‌های شهدایی، ساده و بدون تکلف بود و در اوج ادب، درایت و شجاعت جبهه را به عنوان فضایی برای خدمت و در قامت تکاوران ارتش انتخاب کرد و در این مسیر با آگاهی و بصیرت تمام به فیض شهادت نائل آمد.

پنج‌شنبه‌های شهدایی| شهید امین فرزانه سیمکانی اسوه شجاعت و ایثار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پنج‌شنبه که می‌شود به هوای پررنگ کردن نام شهیدی در این صفحه، دلم را روانه آسمان می‌کنم تا عطری از کوی شهیدان بگیرد.

فرقی نمی‌کند کی، از کجا و شهادتش چطور اتفاق افتاده است، همین که شاهد است و شهید و حاضر ‌ ناظر بودن خداوند را درک کرده، برایم کافی است.

و مهمان این هفته، مردی از دیار مشتاقان اهل بیت(ع)، شهیدی از دارالمومنین جهرم و مردی که پس از شهادت، ۱۰ سال در غربت پر از حضور شهیدان ماند و پس از انتظار فراوان خانواده و نزدیکان، به دیار فارس بازگشت.

امین پنجمین فرزند خانواده بود و در ۲۰ فروردین ۱۳۴۱ در دهستان سیمکان از توابع جهرم دیده به جهان گشود و تحت نظر پدر و مادری دلسوز از تربیت و منش و وقاری والا و در عین حال از شجاعت کم‌نظیری در بین هم سن و سالان خود برخوردار شد.

پدرش کارمند شرکت تعاونی بود و از این راه امرار و معاش خانواده را تامین می کرد و امکانات رفاهی لازم را در اختیار فرزندان قرار می‌داد که بهره لازم را ببرند.

شهید امین فرزانه سیمکانی، بعد از گذراندن دوران کودکی به مدرسه رفت و در دبستان ۲۵ شهریور سیمکان مشغول تحصیل شد، دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی خواجه نصیر شیراز گذراند و پس از آن جهت ادامه تحصیل به دبیرستان شهید صمد صالحی در رشته اقتصاد و اجتماعی با موفقیت و سپس در رشته ادبیات فرهنگ همان دبیرستان درست خود را به پایان رساند و بعد از این مرحله با تکمیل کردن دفترچه خدمت سربازی با اشتیاق فراوانی جهت انجام وظیفه در ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه رفت.

سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در ۲۶ تیر ماه ۱۳۶۴ در سیمکان به درجه رفیع شهادت نائل گردید. پیکر پاکش پس از ۱۰ سال تفحص و در جمع شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

یاد و نام مردانی از این جنس تا همیشه جاوید و ماندگار و مصداق هم الغالبون است چرا که حزبشان حزب الله و عشقشان حرکت در مسیر آرمان حضرت روح‌الله بود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول