اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس، سفیر دولت مشروع ونزوئلا را تحریم کرد

انگلیس، سفیر ونزوئلا را به بهانه تلاش برای خرید مایحتاج و مواد غذایی برای دولت کاراکاس، که مورد تحریم کشورهای غربی واقع شده، تحریم کرد.

انگلیس، سفیر دولت مشروع ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه فشارهای غیربشری و مستبدانه کشورهای غربی بر دولت مشروع و قانونی ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو»، انگلیس سفیر این کشور را تحریم کرد.

«الکس صعب» سفیر ونزوئلا در انگلیس بامداد امروز (جمعه) به بهانه تلاش برای خرید مایحتاج و مواد غذایی برای دولت کاراکاس - که تحت شدیدترین تحریم‌های غربی قرار گرفته - از سوی لندن تحریم شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، صعب هم‌اکنون در کشور کوچک «کِیپ وِرد» به درخواست دولت آمریکا و به بهانه دور زدن تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا بازداشت بوده و قرار است به واشنگتن استرداد شود.

در بیانیه انگلیس درباره تحریم وی ادعا شده است: «صعب و دستیار او آلوارو پولیدو قراردادهای نادرستی بستند و کالاهایی را با قیمت‌های بالا فروختند. اقدامات آنها باعث سختی بیشتر مردم ونزوئلا شد».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ونزوئلا نیز در واکنش به این اتهام‌زنی دولت لندن، گفت انگلیس در حالی خود را «قاضی ضد فساد برای جهان» معرفی می‌کند که این کشور یکی طرف‌های مسئول برای «سرقت اموال مردم ونزوئلا» است.

بانک مرکزی انگلیس بعد از آن که این کشور هم اوایل سال ۲۰۱۹ به جمع ده‌ها کشور غربی دیگر در  حمایت از گوایدو با بهانه تقلب در انتخابات ونزوئلا و زیر سوال بردن مشروعیت مادورو پیوست، تاکنون از آزادسازی ذخایر ۱ میلیارد دلاری طلای ونزوئلا خودداری کرده است. 

روز دوشنبه نیز دولت انگلیس بار دیگر تکرار کرد که «خوان گوایدو» سردسته مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور به رسمیت می‌شناسد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول