اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 5 هزار زنجانی در بخش نساجی

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان از اشتغالزایی برای 5 هزار نفر در بخش نساجی خبر داد.

اشتغالزایی برای 5 هزار زنجانی در بخش نساجی

علی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زنجان جزو استان‌های مطرح در صنعت نساجی کشور به شمار می‌رود به طوری که با وجود بزرگترین تولیدکننده پارچه جین کشور در استان و وجود واحدهای بزرگ ریسندگی، زنجان به عنوان قطب صنایع نساجی در کشور مطرح است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان تصریح کرد: گروه نساجی و پوشاک در استان با بیش از ۸۰ واحد فعال زمینه اشتغالزایی بیش از ۵ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد واحد فعال، ۱۱ درصد در حوزه چرم و کفش و ۳۹ درصد واحدها در حوزه پوشاک و ۵۰ درصد واحدها در حوزه تولید انواع منسوج فعالیت می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان ادامه داد: با راه‌اندازی واحدهای صنعتی طی سال‌های اخیر شاهد تکمیل زنجیره تولید در این صنعت از تولید نخ تا پارچه آماده در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی در زنجان درصد قابل توجهی از صنایع و اشتغالزایی صنعتی استان را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه سرانه اشتغال این صنعت نسبت به سایر صنایع کمتر است، سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد یک شغل در این صنعت کمتر از صنایع دیگر است.

کلانتری از جمله مزایای صنعت نساجی را ایجاد ارزش افزوده بالای این واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: هم اکنون تولیدات داخلی کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد و با وجود خلاء در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش پررنگ تر می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه سیاست‌های وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در حوزه نساجی باعث رونق این صنعت طی سال‌های اخیر شده است، ادامه داد: عدم امکان عرضه محصولات با برند خارجی بدون انجام بخشی از تولیدات در داخل کشور، افزایش نرخ ارز و پایین آمدن قدرت خرید مردم در خرید کالاهای خارجی و در نتیجه کاهش میزان قاچاق این محصولات باعث شده واحدهای تولیدی در این صنعت با تمام توان فعالیت کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول