اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هشت سال این دولت صدای خوزستان را نشنید/با سومدیریت معیشت مردم را نابود کردید

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ولی نعمت شما هستند و شما دردی از مردم دوا نکردید. امروز آمده‌اید و می‌گویید حق خوزستان این شرایط نیست، پس این هشت سال کجا بودید؟ کدام گوش شنوا صدای مردم خوزستان را شنید؟

هشت سال این دولت صدای خوزستان را نشنید/با سومدیریت معیشت مردم را نابود کردید

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان در جلسه بررسی مشکلات استان خوزستان که در استانداری برگزار شد، خطاب به اسحاق جهان‌گیری معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: برای حضور شما و وزرا در خوزستان خیلی دیر است آمدن شما در زمانی‌که ۱۰ روز به پایان کار دولت مانده چه دردی برای خوزستان محروم دوا می‌کند.

وی افزود: در مجلس برای مشکلات خوزستان فریاد زدیم، التماس کردیم، صحبت کردیم و خواهش کردیم و گوش شنوایی نبود.

نماینده دشت‌آزادگان گفت: چقدر باید از نجابت مردم خوزستان سوءاستفاده شود و آن‌ها را محروم نگه داریم. خوزستانی‌ها محروم نیستند بلکه خوزستانی‌ها از دست همنوعان خود، دولت‌ها و سیاستگذارانی که آمدند و رفتند مظلوم‌اند.


قاسم ساعدی تصریح کرد: این در کدام قانون و در کدام نظام حقوقی گنجانده شده که بعد از حادثه صدای مردم شنیده نشود؟ مگر چقدر به رئیس سازمان محیط زیست فشار آوردید که مجوزهای زیست محیطی برای انتقال آب را صادر کند؟

وی بیان کرد: جناب جهانگیری ایام سیاست تمام شد و این کارنامه اعمال شما، آقای روحانی و دولتمردانش است می‌ماند و اگر آه مردم خوزستان گریبان گیرتان شود خدا می‌داند چه عاقبتی خواهید داشت.

ساعدی عنوان کرد: آقای اردکانیان چقدر در مجمع نمایندگان خوزستان با شما صحبت کردیم، تذکر دادیم، طرح سوال کردیم علامت سوال من به شما پیشنهاد ندادم که بیایید و کارگروه آب در کشور تشکیل دهید و برحسب آمایش هر استان و سهمیه حقابه‌ها بحث آب بین استان‌ها را حل کنید؟‌.

وی اذعان کرد: کدام گوش شنوا در هشت سال دولت صدای مردم خوزستان را شنید که می‌گفتند روحانی هوای خوزستان را داشته باش هوایت را داریم؟ آقای روحانی کدام هوا را برای خوزستان آماده کردید؟

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های اشتغالش مصادره استان‌های دیگر شد و درصورتی‌که در هشت سال دفاع مقدس در محور مقاومت بود و و مردم این استان خونشان فدای این مرز و بوم شد.

وی اظهار کرد: آقای جهانگیری از ارزش‌افزوده، حق آلایندگی، حقوق معوقه دوساله کارگران شهرداری و آبفا، زیرساخت‌های خوزستان، آب و فاضلاب و آسفالت خوزستان صحبت کنیم؟ از کدام مسئله و مشکلات خوزستان بگوییم؟

قاسم ساعدی با بیان اینکه سو مدیریت در منابع آب استان است، بیان کرد: بازدید هوایی از هور العظیم چه دردی دوا می‌کند؟ کرخه در طول تاریخ  برای اولین‌بار خروجی‌اش این چنان شکسته شد. 

وی ادامه داد: همین حالا بیش‌از ۸۶۰ میلیون مترمکعب آب بالا دست استان است و اگر روزانه هشت میلیون مترمکعب آزاد می‌کردید تا چهار ماه دیگر می‌توانستیم کرخه را زنده نگه‌داریم.

ساعدی افزود: چرا آب آزاد نشد؟ چون دیسپاچینگ از عهده‌شان برنمی‌آمد، توربین‌ها را خاموش کردند؟ جرم مردم چیست؟

وی ادامه داد: کشاورزی، ماهیگیری و دام‌های مردم را از بین بردید، معیشت را از مردم گرفتید چه کسی جواب مردم و سوءمدیریت‌ها را باید بدهد؟.

نماینده مردم دشت‌آزادگان اذعان کرد: آقای اردکانیان در این ماجراها چه کرد؟ کدام مدیر را عزل کرد؟ این‌ها توهین به خوزستان است. مردم می‌دانند آمدن شما به خوزستان یک مانور بیشتر نیست.

وی بیان کرد: ما از بیانات حضرت آقا که فرمودند اگر به توصیه‌ی من عمل می‌شد به چنین روزی نمی‌افتادیم تشکر می‌کنیم.

قاسم ساعدی اظهار کرد: جناب جهانگیری بار امنیتی خوزستان و نظام مقدس جمهوری را خیلی سنگین کردید، خوراک دشمنان را و بستر اغتشاشات را فراهم کردید. چه کسی باید جواب بدهد؟ شما مسوولین باید پاسخ‌گو باشید.

وی افزود: مردم ولی‌نعمت شما هستند شما درد مردم را دوا نکردید و امروز آمده‌اید و می‌گویید حق خوزستان این شرایط نیست. پس این‌ هشت سال کجا بودید؟.

نماینده دشت‌آزادگان گفت: جناب جهانگیری جوانانی که اعتراض کردند ضدانقلاب نیستند. این‌ها ولایت‌مدار، سربازان و بچه‌های نظام‌مند. 

وی ادامه داد: در بحث پرداخت خسارت‌ها بگویید کدام خسارت پرداخت شد؟ سنگین‌ترین خسارت مربوط به دشت‌آزادگان و هویزه است، بگویید چه کسی و کی خسارت پرداخت شد؟

قاسم ساعدی بیان کرد: آب که وجود نداشته باشد اکسیژن تمام آبزیان از بین می‌رود. جناب جهانگیری انتقال آب از خوزستان اقدامی باطل و ضد بشریت است و به فاجعه کشاندن خوزستان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول