اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خط و نشان متحد امارات برای دولت هادی و ورود محموله جدید سلاح به فرودگاه الریان

همزمان با تشدید اختلافات بین متحدان امارات و عربستان سعودی در جنوب یمن، گروه وابسته به امارات برای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» خط و نشان کشید.

خط و نشان متحد امارات برای دولت هادی و ورود محموله جدید سلاح به فرودگاه الریان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد بن بریک» از مسئولان گروه موسوم به «المجلس الأنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب یمن) برای دومین بار به ممانعت از برگزاری نشست‌های دولت هادی و پارلمان وابسته به آن در شهر «سیئون» واقع در استان حضرموت تهدید کرد.

بن بریک در حساب توئیتری خود نوشت: «بهتر است دولت هادی هیچ نشستی را در سیئون یا هر نقطه‌ای از جنوب برگزار نکند، صبر ما بسر آمده و ما آنچه شرط بلاغ است گفتیم».

 

بن بریک پنجشنبه گذشته نیز خواستار ممانعت از برگزاری نشست‌های دولت و پارلمان در استان‌های جنوبی شده بود.

دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» از چند ماه پیش در پی تنش در روابط با شورای انتقالی جنوبی و درگیری دو طرف در شهر عدن، به ریاض پایتخت عربستان سعودی منتقل شده و از آنجا اداره امور استان‌های یمن به ویژه حضرموت و شبوه را دنبال می‌کند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، از چند هفته پیش رایزنی بین دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن در ریاض با هدف پایان دادن به این تنش‌ها و اجرای توافقنامه ریاض امضا شده در پنجم نوامبر ۲۰۱۹، آغاز شده است.

از جمله مهم‌ترین بندهای این توافقنامه تشکیل دولت با مشارکت برابری شمال و جنوب یمن و حضور نمایندگان شورای انتقالی جنوب است که ۱۸ دسامبر گذشته این دولت تشکیل شد.

از دیگر بندهای این توافقنامه حل‌وفصل وضعیت نظامی در عدن و دیگر مناطق همانند استان أبین است اما تا به امروز هیچ پیشرفت محسوسی در خصوص اجرای این بند به ویژه ادغام نیروهای ارتش و امنیت وابسته به دولت هادی و شورای انتقالی تحت فرماندهی وزارت کشور و دفاع، حاصل نشده است.

شورای انتقالی جنوب یمن همچنان از لحاظ امنیتی و نظامی بر عدن- پایتخت موقت دولت هادی- سیطره دارد.

ورود محموله جدید سلاح به فرودگاه الریان

برخی منابع محلی از ورود محموله بزرگ سلاح به فرودگاه الریان تحت سیطره امارات در استان حضرموت خبر دادند.

طبق گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، منابع محلی گزارش دادند که امارات محموله بزرگ سلاح و تجهیزات نظامی را به فرودگاه الریان که از سال ۲۰۱۶ تحت سیطره نیروهای وابسته به امارات، ارسال کرده است.

به گفته این منابع، این سلاح‌ها و تجهیزات اماراتی از جزیره سقطری به فرودگاه الریان منتقل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول