اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای حکم رفع تصرف از اراضی ملی مهدی‌شهر

حکم قلع و قمع در اراضی ملی منطقه اطاق‌سرای پایین شهرستان مهدی‌شهر اجرا شد.

اجرای حکم رفع تصرف از اراضی ملی مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس رأی صادره توسط مقامات قضایی و با حضور پرسنل پاسگاه انتظامی فولادمحله، نماینده حقوقی و یگان حفاظت شهرستان مهدی‌شهر حکم قلع و قمع و رفع تصرف از اراضی ملی این شهرستان اجرا شد.

به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، هشدار داده شده و مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره قرار گرفته است و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام خواهند داد.

اقدامات پیشگیرانه از قبیل احداث کمربند حفاظتی با شاخص بنچ مارک بین مرز اراضی ملی و اشخاص و گشت‌های شبانه‌روزی و راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار است.

از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به‌صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند که ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و سوء پیشینه و تخریب بنا‌های احداثی و قطع درختان کاشته شده، متحمل هزینه می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر هم از بهره‌برداران و دوست‌داران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول