اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنج‌شنبه‌های شهدایی| شهیدی که نامش آبروی جهادگران یک شهر است

مهمان امروز پنجشنبه‌های شهدایی، شهیدی است از شهرستان مرودشت که نامش قوت قلب جهادگران و الگویی برای تمام جوانان است.

پنج‌شنبه‌های شهدایی| شهیدی که نامش آبروی جهادگران یک شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نام شهید شاخص شهرستان مرودشت برای بسیاری از جهادگران آشنا است و گروه جهادی نمونه کشوری به نام این شهید نیز افتخاری است برای استان فارس و شهرستان مرودشت.

شهید ولی نوری در دهم مهر ماه ۱۳۳۰ در روستای قلعه‌نو منطقه ابرج مرودشت در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

دوران کودکی را در روستا گذارند و در دبستان روستا نیز مشغول به تحصیل شد، با علاقه زیادی درس می‌خواند اما متاسفانه علی رغم همه اشتیاقی که به درس و مدرسه داشت به دلیل فقر مادی و وضعیت خاص اقتصادی خانواده از ادامه تحصیل محروم شد و در مقطع سوم راهنمایی ترک تحصیل کرد.

با اغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در طول جنگ به عنوان تیر‌بارچی، مدیریت داخلی لشکر ۱۹ فجر، فرمانده گردان در عملیات شکست حصر آبادان، معاون گردان در عملیات فکه و عملیات فتح خرمشهر، فرمانده گردان در عملیات رمضان، فرمانده گردان در عملیات محرم، فرماندهی سه گردان عمل کننده در غرب، فرمانده گردان ثارالله و فرمانده تیپ حضرت زهرا(س) در خدمت اسلام و انقلاب و حضرت امام بود.

وی سرانجام در بیستم تیر ماه ۱۳۶۴ در عملیات قدس ۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از این شهید دو وصیت نامه بر جای مانده است، متن وصیت نامه اول به شهر زیر است:

و لا تقولوا لمن تقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء  و لکن لا تشعرون

نوشته‌ای را بر روی این کاغذ می‌نویسم، پیام نامه من است و نه وصیت نامه، زیرا من و یا کسی که  شهید شود مرده نیست  بلکه به تعبیر قرآن کریم زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد.

برادران سپاه و بسیج شما به عنوان بازوی مسلح ولایت فقیه و سربازان اسلام هستید و در خاطره‌ها یاد سربازان صدر اسلام را زنده می‌کنید پس باید به وظیفه خطیری که دارید آگاه باشید و آن صیانت از اسلام عزیز است، در این راه باید شب و روز برای رضای خداوند و حراست دین خدا تلاش کنید.

همه ما مدیون این رهبری و این انقلاب هستیم و باید که انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر  کرده و مقدمه حضور حضرت مهدی (عج) را فراهم آوریم و از غیبت و تهمت و افترا دوری کنید  و همه در یک صف آهنین برای خود پیکار کنید و حالت جاذبه داشته باشید تا بتوانید افراد گمراه را به راه راست هدایت کنید و این گفته امام بزرگوارمان را که فرموده‌اند: وحدت کلمه داشته باشید، در عمل پیاده کرده و همه به ریسمان الهی چنگ بزنید.

یک عرض با پدر و مادر و قوم و خویشان دارم که اگر شهید شدم هیچ  ناراحت نباشید و بر سر قبر من گریه نکنید زیرا کسی نبود که بر سر قبر حسین (ع) گریه کند و یک سخن با برادرانم دارم: ای برادر شما امیدان آینده انقلاب هستید شما وارث خون شهیدان می‌باشید، تا می‌توانید دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم که این گفته مولای موحدان حضرت علی(ع) می‌باشد و حرف حق را بگویید اگر چه به ضررتان باشد و رهبر عظیم‌الشان انقلاب را پیروی کنید که واقعا نایب امام زمان‌(عج) می‌باشد، خداوند همه شما را موفق و پیروز گرداند.

ولی نوری

متن وصیت نامه دوم شهید نیز از این قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من با آگاهی کامل این راه را که راه حسین (ع) است انتخاب نموده‌ام و به ندای هل ناصر من ینصرنی حسین علیه السلام که از حلقوم خمینی کبیر بیرون آمده است لبیک می‌گویم تا به این منافقین و دشمنان دین و اسلام اعلام نمایم که خمینی برای ما بت نیست ولی به عنوان یک برادر و رهبر بزرگ فرمانی را که صادر کند جامه عمل خواهیم پوشاند.

من به عنوان یک برادر کوچک از شما مردم غیور و شهید پرور که باعث سربلندی همه ایرانیان در جهان شدید می‌خواهم که مبادا امام امت این قلب ملت هدیه خدا را تنها بگذارید، مبادا باعث ناراحتی او شوید، مبادا با رفتار و کردار خود از کمبودهای مصنوعی که این ضد انقلاب آمریکا ایجاد کرده و می‌کند از هدف خود منحرف شوید و باعث ناراحتی خمینی کبیر که واقعا قلب و دیده همه مسمان جهان است شوید.

وحدت را حفظ کنید و شرکت در نماز جمعه را که بزرگترین سلاح ماست در مقابل دشمن مشت محکمی بر دهان ابر قدرت های جهان خوار بزنید.

والسلام

یاد و نامش گرامی و راهش پررهرو باد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول