اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تلاش برای سازگاری اسناد آمایش ملی، منطقه‌ای و استانی/ مشاور مادر، واحد ملی راهبری یکپارچه پروژه سند آمایش را به عهده گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: سازگاری و تطبیق اسناد آمایش استانی، ملی و منطقه‌ای وقت و انرژی زیادی می‌طلبد و لازم است یک مشاور مادر، واحد ملی راهبری یکپارچه این پروژه را در کل کشور به عهده گیرد.

تلاش برای سازگاری اسناد آمایش ملی، منطقه‌ای و استانی/  مشاور مادر، واحد ملی راهبری یکپارچه پروژه سند آمایش را به عهده گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی توسعه منطقه ۲ آمایش کشور اظهار کرد: در چند سال گذشته برای تدوین اسناد آمایش ملی و استانی مسیری طولانی و پرفراز و نشیبی طی شده و در این مدت همواره در متدولوژی و ترتیبات این اسناد بحث‌هایی وجود داشته است.

 وی افزود: در هر صورت با توجه به تلاش‌های مستمر و ارزشمند دفتر امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، سند آمایش سرزمین و اسناد آمایش استانی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده است.

بهبودی تصریح کرد: در اسفندماه سال ۱۳۹۹ اسناد آمایش ملی و استان‌ها تصویب و ابلاغ شد؛ امسال باید اسناد استانی با سند ملی آمایش تطبیق و تعارضات احتمالی رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ اسناد آمایش استان‌های منطقه باهم و با سند ملی قطعا بسیار زمان بر خواهد بود و صرف انرژی زیادی می‌طلبد؛ چرا که اسناد استانی دارای پایگاه‌های داده، دوره مطالعات و افق‌های زمانی متفاوتی هستند.

وی یادآور شد: بهتر است یک مشاور مادر، واحد ملی راهبری یکپارچه پروژه سند آمایش را در کل کشور به عهده گیرد و نقش تقسیمات کار ملی برای منطقه‌ها و استان‌ها را مشخص کند.

بهبودی با اشاره به پایان دولت و شروع کار دولت جدید، ابراز داشت: برای پرداختن به کارهای اساسی در مورد آمایش، مقطع کنونی شاید چندان مناسب نباشد؛ باید با تانی رفتار و از موازی‌کاری‌های آینده جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: تا زمانی که از لحاظ اداری و نهادی ابزار لازم برای اجرایی شدن آمایش منطقه‌ای فراهم نباشد، تمام تلاش‌ها بیهوده خواهد بود همچنین جهت ایجاد هماهنگی بین استان‌های منطقه، ژئوبیس دیتاها باید باهم هماهنگ باشند که هنوز این اتفاق نیفتاده و استان‌ها تفاوت‌هایی باهم دارند.

در این جلسه مقرر شد، ایجاد هماهنگی بین اسناد آمایش استانی و منطقه‌بندی‌ها از آبان ماه جاری شروع و هر یک از اسناد استانی به صورت جداگانه با سند ملی تطبیق شود.

همچنین اسناد آمایش استان‌ها تا پایان سال‌جاری مورد بازنگری قرار گرفته و مواردی که مغفول مانده اضافه و نقشی که استان‌ها در سند ملی باید ایفا کنند در سند آمایش استان لحاظ شود.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول