اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد ۸ سایت الگویی ترویجی کشاورزی در استان سمنان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: هشت سایت الگویی ترویجی کشاورزی در این استان در حال اجرا است.

ایجاد ۸ سایت الگویی ترویجی کشاورزی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی مؤمن ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هشت سایت الگویی ترویجی در استان سمنان با هزینه ۲۴۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به برخی از اهداف اجرای این سایت‌های الگویی گفت: این سایت‌ها با هدف ایجاد فضای مناسب برای اجرای روش‌های جدید کشاورزی در شهرستان و استان در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سایت‌های الگویی واحدهای تولیدی متعلق به یک کشاورز خبره یا تسهیل‌گر روستایی و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره‌برداران یک روستا بوده که در آن‌ها موضوعات مرتبط به فعالیت‌های جمعی و اجرای توصیه‌های فنی و یافته‌های تحقیقاتی و طرح‌های موردنظر وزارت جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته می‌شود.

مؤمن اضافه کرد: در این سایت‌ها علاوه بر مجموعه‌ای از فرآیندهای ترویجی از حضور محققان و کارشناسان فنی بخش اجرا نیز استفاده می‌شود که به‌نوبه خود چرخه کاملی از هماهنگی، ترویج، آموزش و اجرا را در عرصه تولید رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: این هشت سایت الگویی ترویجی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان و بسته به نوع محصولات رایج شهرستان اجرایی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: به‌عنوان مثال سایت کلزا در شهرستان‌های میامی و گرمسار، سایت گندم در شهرستان سرخه، سایت پنبه در شهرستان آرادان، سایت انگور در شهرستان شاهرود، سایت پسته و بیابان‌زدایی در شهرستان دامغان و سایت محصول سالم خیار (گلخانه‌ای) در این استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول