اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خط قرمز کرونایی توسط شهرداری تبریز شکست

افتتاح‌های آبکی و سنگفرشی در شهر خط قرمز کرونایی را هم درنوردیده است و شهردار تبریز همچنان مثل قبل معتقد است، افتتاح‌های ویترینی کار بدی است.

خط قرمز کرونایی توسط شهرداری تبریز شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وضعیت کرونایی در تبریز به خط قرمز رسیده است. اما چون هدف وسیله را توجیه می‌کند، دیگر خبری از اکیپ شهرداری تبریز با آن ماشین و بلندگو اعلان آژیر قرمز خبری نیست و بدتر اینکه شهردار تبریز پروژه‌های ناقص را با تجمع شهروندان به صورت ویترینی در حال افتتاح است.

نمونه بارز این افتتاح‌های ویترینی خطرناک سنگفرش کردن بخش کوچکی از پیاده‌راه‌های پردرخت  ساختمان‌های پادگان ارتش است که به‌نام افتتاح فاز اول پارک باغشمال به خورد شهروندان تبریزی می‌دهند.

 رئیس شورای کم‌کار شورای پنجم که در افتتاح سنگفرش کردن قسمت کوچکی از پادگان حاضر است، یادآور می‌شود که وی به‌عنوان یک پزشک نه تنها در حال اعتراض از این تجمع خطرناک نیست بلکه لبخند به لب به خیال خودش در حال پر کردن رزومه کاری ناموفق این شورای ناکارآمد است.

کارآمدی این شورای و شهردار تبریز را از این رو باید سنجید که بالاتر از محل افتتاح 2 پروژه زمین‌گیر وجود دارد که باید بنا به وعده اینان پیشتر باید افتتاح می‌شد ولی در مرحله  10 تا 20 درصد عملیات عمرانی خود پای در گل وعده‌های سرخرمن مانده است.

هموار کردن و سنگ فرش کردن یک محوطه بسیار راحت‌تر از انجام ساخت پروژه عمرانی تقاطع‌های غیر همسطح ارتش است و ویترین تماشایی آن حتی اگر به قیمت بیماری دلتا کووید 19 باشد، هیچ عیبی ندارد!

شهردار تبریز نشان داده است که مرد انجام کارهای بزرگ نیست، چرا که وقتی پروژه‌هایی مثل پارک بزرگ، میدان آذربایجان و چندین طرح سرمایه‌گذاری از سال‌های قبل نیمه‌کاره مانده است، وی مشغول افتتاح سنگفرش‌های مختلف می‌شود. نمونه بارز دیگر این افتتاح سنگی، افتتاح پیاده‌راه امین یا میدان کهن است در حالی که پروژه عظیم میار میار در وضعیت اسفناک خود فروخفته است.

دیگر ویترین تماشایی این افتتاح در مقبره‌الشعرا اتفاق افتاد که ساختمان کوچکی را که از اسمش پیداست، به‌عنوان کافه افتتاح کردند که سنگفرش کردن محوطه بیرونی آن جهت چینش صندلی مهم‌تر از خود محل افتتاح بود که گویا تجهیز نشده و به هیچ درد هنر می‌خورد!

نمونه آمارهای عجیب و غریب از مرمت و نوسازی 14 خانه و بنای تاریخی که به غیر از چهار مورد آن که متعلق به شهرداری تبریز است و علاقه‌ای به اعلام اسامی دیگر ندارد در ذهن خود داشته باشید و مقایسه‌ای بین آمار 70 کیلومتر مسیرگشایی و غیره که بیشتر فاصله تبریز تا بستان‌آباد را با حدود 300 متر تملک از خانه‌های حاشیه شهر به‌عنوان عملیات مسیرگشایی را هم بکنید تا اینکه خبری از آسفالت‌ریز منحصر به‌فرد شهرداری تبریز هم داده باشیم.

بنا به قصه‌های هزار و یک شب که این روزها از آن به‌عنوان «حرفی از آن هزاران» یاد می‌شود که البته معلوم نیست آنی که گفته می‌شود دقیقا چه چیزی است، آورده شده است: آسفالت‌ریزی کرده‌ایم 868 هزار تن! به‌ عبارتی هر منطقه از شهر تبریز طی چهار سال 217 هزار تن در سال مجدانه در حال آسفالت شهر بوده‌اند و به عبارتی دیگر با این آسفالت حدودا می‌شود، 8  میلیون متر مربع را یعنی تعداد 400 خیابان یک کیلومتری با عرض 20 متر آسفالت کرد یا مثلا سه بار مسیر تبریز _ارومیه را هموار کرد و...

شهردار تبریز در جایی از آمار احداث 27 کیلومتر کانال هدایت آب‌های سطحی در چهار سال پرده برداشتند که متخصصان بر این باورند که حداقل ابعاد کانال آبی 2 در 2 متر است که برای اجرای هر متر طول کانال به‌صورت سنگی حدود 3 میلیون تومان اعتبار لازم است که به عبارتی می‌شود 81 میلیارد و با ارقام و آمار اعلامی بودجه شهر رقم قابل توجهی است و کانال‌کشی می‌بایست به نفع تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مهم‌تر می‌شد، چرا که با یک باران چند ساعته برخی از نقاط شهر همچنان شبیه به شهر توریستی ونیز در ایتالیا می‌شود.

افتتاح‌های آبکی و سنگفرشی در شهر خط قرمز کرونایی را هم درنوردیده است و شهردار تبریز همچنان مثل قبل معتقد است، افتتاح‌های ویترینی کار بدی است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول