اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید حزب الله بر لزوم تبیین واقعیت انفجار بیروت و محاکمه عاملان آن

حزب الله تأکید کرد که باید برای فهم کامل حقیقت انفجار بندر بیروت، در نهایت شفافیت و صداقت و به دور از بهره‌برداریهای سیاسی و تسویه حسابها و درگیریهای داخلی، تلاش کرد.

تأکید حزب الله بر لزوم تبیین واقعیت انفجار بیروت و محاکمه عاملان آن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه به مناسبت نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت بیانیه‌ای صادر کرد.

پایگاه خبری العهد لبنان ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، حزب الله بار دیگر به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و شفای عاجل آنان را خواستار است.

حزب الله ضمن ابراز همبستگی با تمامی آسیب‌دیدگان، تأکید کرد که همه مردم لبنان باید همگرایی داشته باشند تا این مصیبت را پشت سر بگذارند.

این جنبش در ادامه خواستار اقدام جدی برای فهم کامل حقیقت در نهایت شفافیت و صداقت و به دور از بهره‌برداریهای سیاسی و تسویه حسابها و درگیریهای داخلی شد.

حزب الله خاطر نشان کرد، این درگیریها در درون خود اهداف پلیدی دارد که مهمترین آن، کتمان واقعیت و جلوگیری از بازخواست و محاکمه مقصران و عاملان این جنایت است.

در این بیانیه از نهادهای قضایی ذی‌ربط خواسته شد که با این مسئله، نگاه ملی داشته باشند و به دور از فشار و منافع به آن رسیدگی کنند تا واقعیت برای افکار عمومی لبنان و جهان مشخص شود.

حزب تأکید کرد که با این اقدام می‌توان به صورت کامل، راه را به روی عوامل داخلی و بهره‌برداری طرفهای خارجی، اتهام‌پراکنی و جعل واقعیات بست.

در همین ارتباط، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اخیرا گفت که اولویت پارلمان همکاری کامل با دستگاه قضایی برای روشن شدن کامل حقیقت در این باره بوده و هست و نادیده گرفتن عامل این موضوع را تحمل نخواهد کرد.

بری تأکید کرد که پارلمان و فراکسیون «التنمیه و التحریر» (توسعه و آزادسازی به ریاست بری) برای لغو مصونیت همه بدون استثناء از جمله دستگاه قضایی در این پرونده است.

وی تأکید کرد، انگشت اتهام باید به سمت کسانی باشد که در تلاشند از خون قربانیان انفجار بندر بیروت بهره‌برداری کنند نه کسانی که با دستگاه قضایی در این رابطه همکاری دارند.

یک انفجار مهیب در روز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول