اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمک به افزایش سطح زیر کشت و فراوری داروهای گیاهی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی از کمک به افزایش سطح زیر کشت و فراوری داروهای گیاهی به عنوان اولویت‌های جهاد دانشگاهی خبر داد.

کمک به افزایش سطح زیر کشت و فراوری داروهای گیاهی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اصغر غفاری زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی طی چند سال اخیر خدمات شایسته‌ای در سطح استان و کشور ارائه کرده که سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان، آمایش فرهنگی و عدالت اجتماعی مناطق شهر اراک، سند توسعه اشتغال، ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی در محیط  GIS و... بخشی از این پروژه‌هاست.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم جهاد دانشگاهی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است افزود: پژوهشکده رویان و ابن‌سینا از شرکت‌های دانش‌بنیانی بوده‌اند که جهاد دانشگاهی نگاه ویژه‌ای به آنها داشته است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: مرکز خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری استان خدمات قابل توجهی در منطقه غرب کشور ارائه می‌کند و به طور میانگین ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر در سال از این خدمات استفاده می‌کنند که از نظر کیفیت با مراکز دیگر در کشور رقابت دارد و خدمات درمان ناباروری به طور کامل در این مرکز صورت می‌گیرد.

غفاری زاده ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص طبی با پیشرفته‌ترین امکانات و با تعرفه‌های نیمه‌دولتی راه‌اندازی شده است همچنین تنها آزمایشگاه ژنتیک نیز در استان با به‌روزترین تجهیزات خدمات ارائه می‌دهد.

وی ایجاد کلینیک دیابت در استان برای اولین بار و راه‌اندازی بخش زخم و ترمیم بافت، راه‌اندازی کلینیک کاردرمانی، استفاده از سلول‌های بنیادین در درمان، توسعه آزمایشگاه‌های ژنتیکی و... را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان نام برد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی و کمبود آب بیان داشت: از آنجایی که در استان شاهد معضل آب و کم‌آبی هستیم و باید این معضل حل شود کمک به افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی و فرآوری آنها یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی است که این موضوع در برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

غفاری زاده ورود به حوزه شتاب‌دهی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: به دنبال این هستیم تا به مرکز اصلی شتاب‌دهی شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شویم که در این خصوص با پارک علم و فناوری نیز جلسه‌هایی برگزار شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول