اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گامی برای حمایت از دامداران/ طرح «دام امانی» در دامغان اجرا شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات این صندوق در حمایت از بهره‌برداران دامی گفت: در این راستا طرح «دام امانی» در دامغان در حال اجراست.

گامی برای حمایت از دامداران/ طرح «دام امانی» در دامغان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد اکبری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در حمایت از بهره‌برداران دامی این استان اظهار کرد: در این راستا طرح «دام امانی» در شهرستان دامغان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دام امانی پنج ماهه بوده که با مشارکت شرکت تعاونی «دیباج‌گستر دامغان» در حال اجراست، افزود: در اجرای این طرح، با استفاده از تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، دام‌های بهره‌برداران دامی دیباج که از اعضای شرکت دیباج‌گستر دامغان هستند؛ توسط این شرکت به‌صورت امانی خریداری شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این شرکت بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد که عمده این اعضا را دامداران دیباجی تشکیل می‌دهند، افزود: شرکت مجری این طرح در مدت پنج ماه و با استفاده از تسهیلاتی که از این صندوق دریافت کرده است؛ کار تعلیف و پروار دام‌های خریداری‌شده از دامداران را در مجموعه ۱۶۰ هکتاری این شرکت انجام می‌دهد که هم‌اکنون این مهم از سوی شرکت در دست انجام است.

اکبری با اشاره به وزن دام‌های خریداری شده به‌صورت امانی از سوی شرکت مجری این طرح تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از ۱۲ تن دام زنده شامل بره نر و ماده به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال از دامداران دیباجی به‌صورت امانی خریداری شده است.

وی افزود: پس از پایان این طرح پنج ماه و اتمام فصل خشکسالی و پروار شدن دام‌ها، شرکت دیباج‌گستر دامغان مازاد وزن دام‌های خریداری شده با دام‌های پروار شده را به بهره‌برداران عضو تیم شرکت بازمی‌گرداند؛ بنابراین تفاوت وزن دام‌های خریداری شده و دام‌های پروار شده نیز به‌عنوان درآمد اجرای این طرح در اختیار اعضای این شرکت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: عدم فروش دام در زمان عرضه بیش از حد و کمک به تنظیم بازار گوشت قرمز، استفاده از علوفه‌های تولیدی از سوی باغداران خرد، حفظ توان دامداران برای نگهداری دام‌ها در زمان خشکسالی و کمک به تولید گوشت باکیفیت در راستای تنظیم بازار گوشت از جمله اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول