اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقرار نیروهای آمریکایی در جنوب یمن

منابع یمنی از استقرار نیروهای آمریکایی در استان لحج در جنوب یمن همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی خبر دادند.

استقرار نیروهای آمریکایی در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی امروز (یکشنبه) گفتند که ارتش آمریکا در شهرستان «یافع» در استان لحج در جنوب یمن مستقر شده‌ است.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هفته‌های گذشته عملیات وسیعی را علیه مواضع تروریست‌های القاعده در استان البیضاء انجام داده‌اند و بسیاری از تروریست‌ها فرار کرده و خود را به استان لحج رسانده‌اند و استقرار نیروهای آمریکایی در این استان برای حمایت از تروریست‌های باقی مانده القاعده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دو هفته پیش از طرحی برای تشکیل گروههای مسلح جدید در یمن به بهانه مبارزه با تروریسم خبر داد و این در حالی بود که همزمان نیروهای دولت صنعاء عملیات گسترده‌ای را به نام «النصر المبین» در استان البیضاء علیه تروریست‌های داعش و القاعده انجام دادند. 

وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه» نیز هفته پیش گزارش کرد که  بخشی از نیروهای آمریکایی که افغانستان را ترک کرده‌اند به فرودگاه  عدن در جنوب یمن رسیده‌اند و از آنجا به سمت استان «لحج» رفته‌اند.

همچنین آمریکا در تاریخ ۲۱ تیرماه دهها خودروی نظامی، پهپاد ، سامانه پاتریوت و اتاق عملیات میدانی را به پایگاه العند منتقل کرده است.

در همین زمینه منابع محلی در استان لحج اعلام کردند، عربستان سعودی پس از ورود نظامیان آمریکایی، نیروهای امارتی در پایگاه نظامی العند را مجبور به ترک این پایگاه کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول