اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رویترز: اثربخشی فایزر در برابر دلتا 42 درصد است

محققان می‌گویند، اثربخشی واکسن فایزر در بازه زمانی که گونه دلتا ویروس کرونا نوع غالب بوده، به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

رویترز: اثربخشی فایزر در برابر دلتا 42 درصد است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس دو گزارشی که روز یکشنبه در مجله «medRxiv» منتشر شد، واکسن فایزر/بیون‌تک ممکن است اثربخشی کمتری نسبت به مدرنا در برابر نوع دلتا داشته باشد.

محققان در مطالعه بیش از ۵۰ هزار بیمار در سیستم سلامت کلینیک مایو دریافتند، اثر واکسن مدرنا در برابر عفونت در ماه جولای - زمانی که نوع دلتا غالب بود از ۸۶ درصد به ۷۶ درصد کاهش یافته بود.

به گفته محققان بررسی‌ها نشان داد، اثربخشی واکسن فایزر/بیون‌تک در همین بازه زمانی از ۷۶ درصد به ۴۲ درصد کاهش یافته است. ونکی ساندراراجان از شرکت تحلیل داده‌های ماساچوست  و سرپرست تحقیقات کلینیک مایو گفت: در حالی که هر دو واکسن در جلوگیری از بستری شدن  در اثر ابتلا به کووید ۱۹ موثر هستند، اما ممکن است به زودی برای هر کسی که واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کرده باشد، تزریق  دز تقویت کننده مدرنا ضروری باشد. 

در همین راستا، مقامات استرالیایی روز سه شنبه متعهد شدند که قوانین مقررات قرنطینه در سیدنی را افزایش دهند، اما پیشنهادات مبنی بر نیاز به اقدامات سختگیرانه‌تر، از جمله ممنوعیت رفت و آمد در برخی از مناطق به طور موقت رد شده تا بررسی بیشتری صورت بگیرد. در میان سوالات مربوط به اثربخشی قرنطینه سیدنی نیاز به بررسی و تحلیل بیشتر است تا مشخص شود چه تعداد مغازه کوچک مجاز به بازگشایی روزانه بوده‌اند.

در حالی که بزرگترین شهر استرالیا در تلاش است تا بدترین شیوع همه گیری خود را مهار کند، محدودیت‌های شدیدتر و اقدامات سختگیرانه پلیس در مناطق بیشتر آسیب دیده باعث نارضایتی مردم شده است. کل شهر ۵ میلیون نفری در قرنطینه است و افرادی که که به ضرورت باید رفت و آمد کنند مانند کارگران، باید هر سه روز تست کرونا بدهند و در خارج از محیط خانه از ماسک صورت استفاده کنند.

هواداران شرکت کننده در بازی‌های لیگ برتر نیز قرار است در هفته‌های ابتدایی فصل جدید در برخی از ورزشگاه‌ها به صورت تصادفی وضعیت کووید ۱۹ آنها بررسی شود؛  لیگ برتر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دارندگان بلیط باید آماده باشند تا ۴۸ ساعت قبل از بازی از طریق «NHS COVID Pass» مدرک واکسیناسیون کامل یا نتیجه آزمایش منفی را ارائه دهند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول