اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اولین بازدید میدانی شورای ششم از منطقه ۲۰ کلید خورد

جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با حضور در منطقه ۲۰، از محله نفرآباد، وضعیت رسیدگی به بافت فرسوده و طرح های مرتبط با آن بازدید کرد.

اولین بازدید میدانی شورای ششم از منطقه ۲۰ کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جلسه ای که با حضور شهردار و مدیران ارشد این منطقه برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری و کارکنان این منطقه در خدمت رسانی به شهروندان، اظهار کرد: هدف اصلی این دوره شورای شهر با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی بهینه به شهروندان، تکرار و تقویت نقاط قوت و فرصت دوره مدیریت دکتر قالیباف و توجه به رفع نقاط ضعف آن دوره است.

وی با تاکید بر اینکه کسب موفقیت در انجام فعالیت های شهری منوط به همراهی و تعامل شهروندان با مدیریت شهری است افزود: توجه به رویکرد توسعه محلی در تمامی ابعاد در اجرای پروژه های شهری بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به موقعیت ویژه شهرری و دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و فرصتهای اقتصادی گفت: گردشگری در ری به واسطه وجود آثار تاریخی و مذهبی عامل مهمی در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است و در تبدیل این شهر به یک قطب اقتصادی موثر خواهد بود.

شربیانی با تاکید بر اهمیت ظرفیت مردمی و مذهبی شهرری ادامه داد: برای دستیابی به تبدیل این شهر به یک قطب گردشگری و اقتصادی، همکاری تمامی سازمانهای مربوطه ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری اجرای طرح های توسعه محلی و فرهنگ سازی استفاده درست از پروژه های شهری، تصریح کرد: پروژه های در دست احداث این منطقه باید در راستای عدالت شهری و توسعه اجتماعی اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اهمیت پهنه صنعتی شمال ری در توسعه اقتصادی این شهر اظهار داشت: برای موفقیت در توسعه گردشگری نیاز به انجام اقدامات جدی تر و همدلی و مشارکت تمامی سازمانهای مربوطه است تا در دوره ۴ ساله شورای ششم تحولات خوبی در این خصوص انجام شود.

تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی با اختصاص ۴ پهنه بندی 

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام ماه محرم و عزای اباعبدالله الحسین(ع)، پایدارسازی منابع مالی، توسعه اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل انسان محور، مدیریت پسماند، خدمات شهری و محیط زیست، گردشگری، کالبد و زیرساخت های شهری، حریم، تاب آوری و مدیریت بحران و توسعه سازمانی و منابع انسانی را از جمله موضوعات راهبردی این منطقه برشمرد و گفت: پتانسیل‌های هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری می تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد این شهر مورد استفاده قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: اختصاص پهنه گردشگری مذهبی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، پهنه گردشگری تاریخی در محدوده دژ رشکان، برج طغرل، ابن بابویه و چشمه علی، پهنه صنعتی شمال و حریم منطقه در راستای تبدیل ری به مقصد گردشگری زیارتی گردشگران در این منطقه انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه شهرری موقعیت ویژه ای از نظر آثار تاریخی و اماکن متبرکه و مذهبی دارد، افزود: وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزادگان در کنار آثار تاریخی و باستانی، شرایط متمایزی را برای منطقه ۲۰ فراهم آورده است و استفاده از ظرفیت های این شهر باعث ارتقاء فرهنگ عامه، جذب گردشگر و رونق اقتصادی می شود.

افشار به ظرفیت‌ها و فرصتهای مهم شهرری و لزوم نگاه توسعه‌ای به منطقه ۲۰ اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای همگام با فعالیت‌های نگهداشتی در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان همواره در برنامه های توسعه محلی این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به تهیه و تدوین کتابچه های برنامه اجرایی و برنامه توسعه محلات با همکاری و مشارکت شورایاران ادامه داد: طرح‌های توسعه محلی این منطقه در سال جاری مبتنی بر بهسازی فضاهای عمومی محله، احداث و تقویت کاربری‌های خدمات محله‌ای طراحی و پیش‌بینی شده ‌است.

در این جلسه وضعیت پروژه های احداثی در سال جاری، وضعیت اعتبارات ابلاغی پروژه های توسعه محله ای و وضعیت اعتبارات و عملکرد منطقه در پروژه های توسعه محله ای سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

این گزارش حاکی است در پایان این جلسه عضو شورای شهر به همراه شهردار، معاونان و مدیران این منطقه از محله نفرآباد و پروژه های توسعه ای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مرکز واکسیانسیون کرونا بازدید کردند و در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی و برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در ضلع جنوب حرم حضور یافتند.

همچنین در راستای تکریم خانواده معظم شهدا با حضور در منزل خانواده شهید حسن صادقی از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول