اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ماهیت وکالت با کسب کار فاصله دارد

رئیس هیأت مدیره کانون وکلا دادگستری کرمانشاه گفت: کانون وکلا با برخی مباحث مطرح شده در خصوص اضافه کردن وکالت به جمع مشاغل کسب و کار کاملا مخالف است، چرا که این موضوع ماهیت دفاع از حق را از بین می‌برد.

ماهیت وکالت با کسب کار فاصله دارد

به گزارش فارس از کرمانشاه، بهروز رستمی امروز در نشست خبری هیأت مدیره کانون وکلا دادگستری، اظهار داشت: کمسیون کسب و تولید هنوز وکالت محسوب نکرده است، چرا که در این صورت وکیل علاقه‌ای به دفاع از حق نداشته و به دنبال درآمد زایی خواهد رفت و دفاع‌های معاضدت از بین می رود و از لحاظ منطقی قانونی و حتی فقهی نیز وکالت را نمی‌توان کسب و کار محسوب کرد.

وی در گرامیداشت روز خبرنگار گفت: دانش حقوقی، خطرکردن و شجاعت ابعاد مختلف کار یک خبرنگار است و با توجه به مشکلات شغل خبرنگاران براساس یک تفاهم‌نامه با خانه مطبوعات تمام تلاش خود را برای دفاع از آن‌ها به کار خواهیم بست.

رئیس هیأت مدیره کانون وکلا دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه اهالی رسانه با ارایه معرفی‌نامه از خانه مطبوعات از دفاع رایگان بهره‌مند می‌شوند و همچنین علاوه بر آن تمامی اهالی رسانه می‌توانند از مشاوره رایگان کانون نیز استفاده کنند.

*صدا وسیما خواهان مبلغ بالایی است

وی در پاسخ به این سوال که این کانون چه برنامه های آموزشی را در  یک سال گذشته انجام داده است، گفت: با کمک برخی رسانه های استان یک دوره که مجموعا بیش از بیست جلسه شده است برنامه های در خصوص آگاهی‌رسانی در مسائل اجتماعی طراحی و انجام شدو از این بابت از این خبرنگاران کمال تشکر دارم.

رستمی ادامه داد: قصد داشتیم برنامه آموزشی را با همکاری صدا و سیما طراحی و اجرا کنیم اما با پیشنهاد درخواست مبلغ مالی سنگینی از طرف صداوسیما مواجه شدیم که توان پرداخت آن را نداریم

وی  ادامه داد: کانون همچنان علاقه‌مند است که جلسات مشاوره‌ای را در راستایی اطلاع‌رسانی عموم مردم برگزار کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول