اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

17 شرکت دانش‌بنیان برای مدیریت ترافیک و آلودگی هوا به میدان آمدند

معاونت علمی و فناوری از 17 شرکت دانش‌بنیان و خلاق حمایت کرده است تا محصولات و خدماتشان در حوزه مدیریت ترافیک و آلودگی هوا را توسعه دهند.

17 شرکت دانش‌بنیان برای مدیریت ترافیک و آلودگی هوا به میدان آمدند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باتوجه به رشد روزافزون ترافیک در معابر شهری و ایجاد تراکم، مجموعه اقداماتی که به کاهش تعداد سفرها در سیستم حمل و نقل شهری منجر شود، مدیریت ترافیک می‌گویند. فرآیندی که نقشی موثر و حائز اهمیت در کنترل ترافیک و مدیریت ترددهای درون و برون شهری دارند. این کار در کنار باز کردن گره‌های ترافیکی، به کاهش آلودگی هوا نیز منجر خواهد شد.

در دنیا استفاده از فناوری‌ها و نرم‌افزارهایی که بتواند این هدف را تامین کند مورد اقبال قرار گرفته و بازار گرمی دارد. تجاری‌سازی ایده‌ها در این حوزه در ایران نیز مهم است و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای توسعه این خدمات در کشور تلاش می‌کنند.

با حمایت گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید محصولات و ارائه خدمات 17 شرکت مورد حمایت قرار گرفته است.

«ترددشمار بلوتوثی»، «ترددشمار راداری»، «اسکتس»، «سامانه نرم‌افزاری تشخیص وقوع تصادفات»، «ثبت هوشمند تخلفات از طریق دوربین‌های نظارتی»، «بیتس»، «سیستم اولویت‌دهی به خودروهای اورژانس»، «سامانه نظارت و جمع آوری اطلاعات»، «سامانه اطلاع رسانی»، «دروبین‌های ثبت تخلفات»، «سامانه دریافت مجوز طرح ترافیک» و «ثبت وقایع» از جمله این محصولات است.

همچنین »سامانه زیرساخت مخابراتی»، «درخواست نصب المان‌های ترافیکی»، «طرح محدوده ترافیک»، «صدور آرم تردد» و« پارک آموزش ترافیک» نیز محصولات دیگر این حوزه است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول