اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برای مبارزه با فساد اداری باید فرآیندهای شهرسازی کوتاه شوند

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان گفت: باید فرایندها را کوتاه کنیم چرا که علت خیلی از مفاسد ایجاد شده برای طولانی شدن فرایندها است و تاکید بنده بر اجرای دقیق طرح هوشمندسازی، بروزرسانی سیستم اصفهان است که باعث می‌شود ارزش امضا کم شود و از مسیر منابع انسانی تاثیر ،خطا یا سوء استفاده آن‌ها به حداقل برسد.

برای مبارزه با فساد  اداری باید فرآیندهای شهرسازی کوتاه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده صبح امروز  در جلسه ی ارائه‌ی برنامه‌های گزینه‌های تصدی  شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ما در دوره ی شهرهای فرهنگی هستیم و شهر فرهنگی یعنی شهری که امکان فرهنگی متعدد و متنوعی دارد، جاذبه‌های تاریخی و تمدنی، رخ دادهای فرهنگی که برای گردشگر جذاب است را دارد  و  انتخاب اعضای شورای شهر برای شهردار فرهنگی نشان می‌دهد ما در دوره‌ی تحول به شهر فرهنگی اجتماعی هستیم.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان تاکید کرد :در شهر فرهنگی نمی‌توان گفت مسائل عمرانی و خدمات مهم نیست بلکه  ویژگی شهر فرهنگی این است که مردم حس مشارکت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و رویکردهای خود گفت: در حوزه‌ی مالی اقتصادی درآمدهای شهرداری تنوع‌های زیادی دارد و اگر موفق به خدمت در این حوزه شدم تلاش می‌کنم  درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری افزایش یابد چرا که اکنون این میزان ۷.۵ درصد است که سعی ما این است با سیاست باز اقتصادی برای سرمایه‌گذاران در یک دوره ی چهار ساله آن را به حدود  ۳۰ درصد برسانیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در بحث ارزش افزوده که الان حدود ۱۱ درصد درآمد شهرداری را تامین می‌کند، اگر شهرداری بتواند باعث رونق کسب و کارها شود، می‌تواند با تهسیلات کسب و کار ها را توسعه بدهد، البته علاوه بر آن درامدهای ملی وعوارض الایندگی را پیگیری کرده و سعی می‌کنیم این رویکردهایی رو که مطرح شد توسعه دهیم؛ محور هایی مثل تراکم و تراکم فروشی را کم کنیم و ماده ۱۰۰ و ارجاعات را به حداقل برسانیم. 

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان افزود: ما این توانایی را داریم که شهرداری زمینه‌هایی را فراهم کند که برای کسب و کارها ایجاد شود چرا که در بخشی از کسب و کارها ظرفیت ملی شدن را داریم و می‌توانیم مدعی  شده و با جذب گردشگر می‌توانیم رونق فروانی در اقتصاد شهر فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه‌ی اقتصادی علاوه بر توجه به افزایش درآمد باید روی کاهش هزینه‌ها متمرکز شویم که برای کاهش هزینه ها می‌توان به کوچک‌سازی تدریجی سازمان اداری شهرداری، طول زمان اجرای پروژه‌ها اشاره کرد تا هزینه اضافی برای شهرداری ایجاد نکند.

قاسم‌زاده با اشاره به حوزه معماری و شهرسازی گفت: باید فرایندها را کوتاه کنیم چرا که علت خیلی از مفاسد ایجاد شده برای طولانی شدن فرایندها است که از آن جمله می‌توان به دلالانی که برای زمان صدور پروانه و پایان ساخت وارد کار می‌شوند اشاره کرد و تاکید بنده بر اجرای دقیق طرح هوشمندسازی، بروزرسانی سیستم اصفهان است که باعث می‌شود ارزش امضا کم شود و از مسیر منابع انسانی تاثیر ،خطا یا سوء استفاده آن‌ها به حداقل برسد.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان با تاکید بر معماری ایرانی اسلامی در سازه‌های شهرداری تصریح کرد: برای بروزرسانی بافت‌های فرسوده به سمت سیاست‌های تشویقی و خلاقانه خواهیم رفت؛ حدود ۲۴۰۰بافت فرسوده داریم که در ۱۹۰ پهنه است  و می‌توانیم با پتانسیل خود مردم مناطق فرسوده و محروم را بروزرسانی کنیم  و مورد دیگر در بحث شهر سازی تکمیل مسیر گردشگری است که اهمیت بالایی دارد؛ بازافرینی در مناطق می‌تواند در رفع محرومیت‌های مناطق موثر باشد.

وی افزود: باید سرعت صدور پروانه را افزایش دهیم و در حوزه ی عمرانی ما الان دیگر خیلی نیاز که پروژه‌های بزرگ نداریم و الان بیشتر باید به کیفیت شهر بپردازیم و به پروژه‌هایی که در شهر در حال اجرا هستنئ سرعت بدهیم و در بحث کیفیت اسفالت شهر باید بروز باشد.

قاسم‌زاده با اشاره به خلا نبودن یک موزه بزرگ شهری گفت: باید با ایجاد یک موزه بزرگ شهری آثار و وسایل ارزشمندی که می‌توان را در انجا نگهداری کرد تا در دید گردشگران شهری، ملی و بین‌المللی قرار بگیرد و دیگر نیاز ما سالن تئاتر شهر است که باتوجه به ظرفیت اصفهان در این موضوع باید یک سالن تئاتر را ایجاد کنیم، مورد دیگر ایجاد تفرجگاه‌های عمومی و اختصاصی در سطح شهر است و تمام این پروژه‌ها با رویکرد مشارکتی صورت خواهد گرفت.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان تاکید کرد :از ان جایی که در عمران شهری دیگر ابر پروژه‌هایی نداریم، باید در محلات متمرکز شویم و در بخش مترو باید تلاش بکنیم هر چه زود تر خط دو را به نتیجه برسانیم و رینگ چهارم را نیز باید تکمیل بکنیم.

وی با اشاره به مناطق محروم گفت: ما حدود ۶۵ منطقه ی محروم داریم که ۲۴ تا از آن ها خیلی محروم و کم برخوردار هستند که قطعا در اولویت پروژه‌های عمرانی محله‌ایی هستند.

وی در حوزه ی برنامه‌ریزی و منابع انسانی گفت: باید به سمت بهینه‌سازی آئین‌نامه‌ها و نظام‌نامه‌ها برویم؛ برنامه‌ریزی باید راهبردی، مسأله‌محور، بافت‌گرا ، مشارکتی پیامدگرا و سنجش‌پذیر باشد و در بحث امور اداری و منابع انسانی باید به سمت کاهش تصدی‌گری برویم.

قاسم‌زاده افزود:در حوزه خدمات شهری دغدغه‌ی اصلی کیفیت خدمات نگاه داشت شهر، ارتقای مبلمان شهری، بازنگری و بهینه‌سازی فرایند تولید پسماند، مدیریت منابع آب، حفظ سرانه‌ی فضای سبز در حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک، ارتقای فرهنگ شهروندی، بهبود کیفیت معابر، توسعه و کیفیت بخشی حمل ونقل عمومی، باز تعریف مسیر‌های دوچرخه‌سواری، هوشمندسازی در حمل و نقل اتوبوسی، توقف کوتاه‌تر در ایستگاه‌ها و در حوزه فرهنگی و اجتماعی بهینه‌سازی و توسعه‌ی اماکن فرهنگی شهر،کاهش تصدی‌گری شهرداری در حوزه ی فرهنگ  از دغدغه‌های ماست. 

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان در پایان گفت:در بخش رسانه و ارتباطات باید به عنوان یک ظرفیت جدید جدی بگیریم و بدانیم مهم‌ترین ساز و کار سرمایه‌گذاری روی فضای رسانه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول