اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گفتمان مشترک و نظریه‌پردازی بین علما و اندیشمندان شیعه و سنی برای تقریب برگزار شود

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: برای ایجاد اندیشه‌های تقریب در بین اهل سنت و شیعه باید ماهی یکبار گفتمان مشترک و نظریه‌پردازی بین علما و اندیشمندان شیعه و سنی برگزار شود.

گفتمان مشترک و نظریه‌پردازی بین علما و اندیشمندان شیعه و سنی برای تقریب برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورعلی دیلم در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این مرکز در گذشته فعال بوده اما یک فاصله معنادارد طولانی در این مجموعه رخ داد که با انتصاب حجت‌الاسلام احمد کوثری شاهد اتفاقات خوبی در کشور به ویژه استان گلستان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید به موضوع ادیان و مذاهب اسلامی به طور مشترک نگاه شود و اگر تنها به یک موضوع نگاه شود سبب ایجاد فاصله عمیق بین مردم با ادیان و مذاهب گوناگون خواهیم بود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به  سیره وحدت‌گونه ادیان در نگاه اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) ایجاد وحدت در بین ادیان بوده و بر اتحاد و برادری بین آنها تاکید داشته و احترام به مقدسات یکدیگر را لازمه وحدت می‌دانستند.

وی ادامه داد: اگر همه برادران شیعه و سنی با نگاه وحدت‌گونه رهبر معظم انقلاب نسبت به ادیان پیش روند هرگز دشمن نخواهند توانست با اختلاف و تفرقه بین ما نفوذ کند.

دیلم گفت: باید در این مرکز نگاه چشم‌اندازی و فعالیت زیربنایی پژوهشی داشته باشیم و در این مسیر از همه مجموعه‌ها مانند جامعه‌المصطفی، دستگاه‌های اجرایی و غیره که فعالیت‌های آنها همسو فرهنگی بوده کمک گرفت تا بتوان آسیب‌شناسی کرد و نقاط قوت را تقویت کرد.
وی بیان کرد: به نظر می‌رسد ماهیانه جلساتی با اندیشمندان، علما و فرهیختگان شیعه و سنی برای برگزاری گفتمان مشترک، نظریه‌پردازی و بحث و گفتگو درباره اندیشه‌های دو مذهب در نزدیکی به تقریب موثر خواهد بود.

* در استان گلستان هیچ‌گونه توهین به مقدسات شیعه و سنی از طرف علما و ائمه جمعه دو مذهب نشده است/ معتقدیم که در کنار وحدت نباید از اعتقادات و اصول و مذاهب خود عقب‌نشینی کنیم

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: در این گفتمان‌ها آشنایی با مذاهب اسلامی و سواد تقریب توسط فرهیختگان، علما و اندیشمندان مورد توجه واقع شده و در کنار این بحث‌های علمی زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هم تقویت شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی افراد در این حوزه ابراز کرد: فعالیت نکردن برخی افراد در این حوزه بهتر از فعالیت آنها است زیرا این افراد با عملکرد ضعیف خود تمام بافته‌ها و هزینه‌های نظام در این راستا را در یک چشم بر هم زدن از بین می‌برند و بیشتر سبب ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی می‌شوند.

دیلم بیان کرد: خوشبختانه در استان گلستان هیچ‌گونه توهین به مقدسات شیعه و سنی از طرف علما و ائمه جمعه دو مذهب نشده زیرا معتقدیم که در کنار وحدت نباید از اعتقادات و اصول و مذاهب خود عقب‌نشینی کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول