اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه شیراز: دولت در انتخاب مدیران تحت تاثیر جریان‌های سیاسی نباشد

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه دولت در انتخاب مدیران نباید زیر بار فشار برخی باندها و جریانات برود، گفت: چرا برخی افراد، گروه‌ها و احزاب می‌خواهند همه چیز را منحصر به خودشان کنند در حالی که اگر دست هم را بگیریم، به سمت شایسته گزینی هرچند از جریان و گروه دیگری باشد، می‌رویم.

امام جمعه شیراز: دولت در انتخاب مدیران تحت تاثیر جریان‌های سیاسی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: امیدواریم که فضای مناسبی از لحاظ گفتمانی در سطح جامعه دینی ایجاد شود چرا که نیاز به معنویت، اکنون مسئله انسان معاصر است.

وی ادامه داد: امروز همه ما برایمان کاملاً ملموس است که تمام کره زمین انگار تبدیل به یک خانه شده است و آنچه مشهور است دهکده جهانی است، در این دهکده از شمال کره زمین یعنی آلاسکا و سیبری تا شرق جهان مانند توکیو هر اتفاقی که می‌افتد، چند دقیقه بعد همه مطلع می‌شوند.

 آیت الله دژکام با اشاره به توسعه تکنولوژی در اروپا و آمریکا گفت: با وجود تکنولوژی، اما نیاز واقعی به معنویت در میان مردم اروپا و آمریکا وجود داشت که کلیساها و ادیان دیگر، پاسخگوی این نیاز نبودند و رفع این نیاز در دستان ما است.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: ما باید به فکر این پاسخگویی در قرن جدید باشیم تا با رویکرد معنوی حل بشود، من نمی‌خواهم بگویم پاسخ به مسئله معیشت نباید بدهیم بله باید بدهیم اما چه پاسخی بدهیم؟ پاسخ ناقصی که اروپا و غرب به این نیاز داده است؟ و شما امروز وضعیت غرب را ببینید که خلع معنویت در آنجا حس می‌شود و جز شیطان صفتی از آنها بروز نمی کند.

وی با طرح این پرسش که برای این بیماری که انسان روزگار ما با آن دست به گریبان است چه کار باید کنیم، افزود: بشر باید به یک تحول معنوی برسد و این تحول معنوی را چه کسی باید کلید بزند؟ اگر شما که در نماز جمعه هستید و شما که منتظر امام زمان هستید و معنای زندگی را متوجه می‌شوید، شما اگر پاسخ ندهید کس دیگری به داد بشریت نمی رسد بنابراین خوب است که ما گفتگو پیرامون این مباحث را در خطبه ها شروع کنیم.

آیت الله دژکام گفت: ما در جایگاه رهبری انقلاب اسلامی، دو شخصیت گرانقدر امام راحل و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را می بینیم به صورت کاملاً ملموس، که معنویت را خودشان خوب می فهمند و برای پاسخ به عطشی که در جامعه وجود دارد حرف برای گفتن دارند ، این را اگر ما به آن کم توجهی بکنیم ناسپاسی به نعمت‌های خداوندی است و ناسپاسی فقط به خودمان ضرر نمی زند بلکه به همه بشریت که چشمشان به این است که یک نفر راه را به آنها نشان بدهد ضرر می زند.

وی افزود: باید حول محور معنویتی که این دو امام انقلاب اسلامی دارند عرضه می کنند که صادق است و از کذب و ناراستی پیراسته شده است بیاییم کار کنیم که بنده طرح یک مباحثی را در این راستا خواهم داشت تا علما و اهل فضل بایستی عنایت داشته باشند و بقیه بحث را تکمیل کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ما دستمان در عرصه معنویت پر است، بیاییم درِ خانه خدایی که معاد ما به سوی او است، خدایی که هر چه می خواهیم نزد او است، اینکه رئیس جمهور محترم گفتند که ما معیشت مردم را شرطی نمی‌کنیم برای این است که ما اعتقاد به خدا داریم، خداوند می تواند مشکل ما را حل کند، اگر درِ خانه خدا برویم جواب می گیریم.

 وی با اشاره به خطبه امام علی در نهج البلاغه و تاکید حضرت بر حفظ تقوا گفت: با تقوا، بیماری‌های جسمی شما نیز درمان می شود همچنین بیماری های اخلاقی مانند تکبر و حسد، با تقوا درمان می شود. آیا اینها بیماری های امروز بشر نیست؟ همچنین پاکیزگی درون، تیزبینی و بصیرت از نتایج تقوا است.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه امروز بیان کرد: در روزهای پایانی هفته ای که گذشت، به همت شما مردم و تلاش  نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی در بررسی کابینه جدید دولت جدید حضرت آیت الله رئیسی به نتیجه رسید و دولت جدید با رای بسیار محکمی که از مجلس گرفت و اکثریت قاطع وزرا به میدان آمد همچنین برای این که کار خودش را شروع کند اولین جلسه هیئت دولت جدید شکل گرفت و از فردا به یک دولت تازه نفس به تعبیر رهبر معظم انقلاب به میدان می‌آید برای اینکه به حل مسائل کشور بپردازد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بنده برخلاف این نوع رویکردهای اجتماعی که متاسفانه ما در هر دو جهت می‌خواهیم نقد کنیم، به این مسئله مبتلا می شویم و گاهی می‌خواهیم تعریف کنیم باز به این مسئله مبتلا می شویم؛ به نظر می‌رسد که نهاد نماز جمعه باید خودش را در گام دوم انقلاب اسلامی با مسئله تحول در حکمرانی قسمتهای مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی هماهنگ کند.

وی ادامه داد: بعضی از تصوراتی که موجود بوده است در ذهنیات 40 سال قبل شاید الان پاسخگو به نیاز کشور نباشد نوع توقعاتی که مردم از ائمه جمعه دارند نوع اقداماتی که ائمه جمعه انجام می دهند باید همه با این حکمرانی در عرصه های مختلف که می خواهد متحول بشود به اذن خدای متعال ما باید هماهنگ بشویم.

ایت الله دژکام بیان کرد: کاری که انسان برای اولین بار انجام می‌دهد، ممکن است خطاهایی در آن رخ بدهد اما باید به این سمت برویم با توجه به وضع کشور و وضع جهان دولت یک دولت مردمی است و ما می‌خواهیم دولت قوی باشد خوب اگر دولت می‌خواهد دولت مردمی و قوی باشد باید مورد حمایت قرار بگیرد و اگر ما حمایت نکنیم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

امام جمعه شیراز گفت: دولت اگر می‌خواهد قوی باشد باید توکلش به خدا و دستش در دست مردم باشد؛ امام هم فرمود که دشمن با همه ملت نمی‌توانند در بیفتند اگر می خواهید کشورتان عزت‌مندی بیشتری پیدا کند و مسائل‌مان حل بشود باید توکل همه ما به خدا باشد و دستمان در دست هم. این حرکت را اگر آغاز نکنیم ضرر خواهیم کرد بنابراین مواجهه‌هایی که با این مسئله می شود متاسفانه گاهی نوعی سهم خواهی هست و این به کشور ضرر می زند امروز اگر بنده‌ طلبه این تذکرات را ندهم فردا دیر می‌شود.

وی ضمن تاکید بر نگاه عدالت محور بیان کرد: همه جای ایران سرای من است و هر جایی به تناسب ظرفیت ها و مزیت های نسبی آن باید رشد بکند و ما باید حمایت بکنیم و مردم باید به میدان بیایند و به دولت کمک بدهند تا به نتیجه برسیم خوب این ظرفیت اگر ایجاد بشود بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: زمانی که انتخابات تمام شد و مسئولان منصوب شدند باید اختلافات و دعواها را کنار بگذاریم و همه با هم بودن را نمایش بدهیم و برادری دینی را که نتیجه آن می شود رشد و حرکت به سوی آرمان های انقلاب را به نمایش بگذاریم و الان موقع این است باید در این راستا ما پیگیری بکنیم.

وی با اشاره به اینکه توقع ما این است که دولت زیر بار فشار برخی باندها و جریانات نروند، تاکید کرد: دولت و مدیران میانی کشور که همین روزهای آینده انتخاب خواهند شد، باید ارتباطشان با مردم خوب باشد و ارتباطشان با مردم حفظ بشود، یکی از راه های ارتباط همین مدیران میانی هستند.

آیت الله دژکام افزود: در انتخاب مدیران میانی هیچ گروه و دسته‌ای خیال نکنند که یک مدیر اگر نگاهش این باشد که من می خواهم پدرانه جامعه را هدایت کنم موفق خواهد بود و باید همه تصمیم‌گیران اجتماعی برای آن برنامه ریزی کنند، همیشه نباید اینطور باشد که حتماً ما و گروه و دسته ما پیروز بشود یک بار بگوییم او هم برادر ما است و به او کمک می‌کنیم ببینید چقدر برکت می آید.

امام جمعه شیراز ضمن انتقاد از انحصارطلبی برخی از گروه‌ها، تصریح کرد: چرا برخی افراد گروه‌ها و احزاب می‌خواهند همه چیز را منحصر به خودشان کنند؟ اگر دست هم را بگیریم، به سمت شایسته گزینی هر چند از جریان و یک گروه دیگری باشد، می رویم.

وی تاکید کرد: وزیر اگر می‌خواهد کار بکند و تحول بیافریند باید بهترین هایی را که شناخته است به میدان بیاورد ولو اینکه برخی ناراضی باشند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول