اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

خیزش کارمندان اپل علیه تبعیض حرفه‌ای و آزار جنسی

گروهی از کارکنان فعلی و سابق شرکت اپل که جنبشی به نام «اپل تو» را راه اندازی کرده اند می گویند 500 رویداد نامناسب شغلی را ثبت کرده اند که به ضرر کارمندان این شرکت تمام شده است.

خیزش کارمندان اپل علیه تبعیض حرفه‌ای و آزار جنسی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، این کارکنان اپل تصمیم گرفته اند تا با تضییع حقوق خود در شرکت یادشده مقابله کنند. آنان می گویند فرهنگ کاری در اپل باید اصلاح شود. رویدادهای شغلی نامناسب ثبت شده توسط این کارمندان حول محورهایی مانند تبعیض حرفه ای، آزار جنسی و انتقام گیری است.

این کارمندان که در توئیتر یک حساب کاربری راه اندازی کرده و سایتی را نیز برای دریافت شکایات کارمندان اپل راه اندازی کرده اند، می گویند اکثریت کارمندان ناراضی خواستار طرح شکایت قضایی از اپل و همکاران متخلف خود هستند. در اکثر موارد این کارمندان متخلف موقعیت شغلی برتری داشته اند.

بیش از نیمی از این کارمندان ناراضی که به آنها ظلم شده، خواستار دریافت اطلاعات و راهنمایی هایی برای تماس با رسانه ها برای طرح ماجراهای تلخ شغلی خود بوده اند. آنان قصد دارند تبعیض ها و آزارهای شغلی در اپل را به طور ناشناس و با رعایت اصول حرفه ای در رسانه ها منتشر کنند.

اپل در گذشته در مواردی برخی کارکنان زن خود را به علت طرح شکایت از آزارهای جنسیتی اخراج کرده که از جمله آنها می توان به اشلی جاویک مدیر ارشد برنامه های مهندسی اپل اشاره کرد. وی تلاش زیادی برای رسیدگی به این موضوع در اپل کرده که همه آنها بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول