اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم حفاظت از جنگل‌های استان سمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم صیانت و حفاظت از جنگل‌های این استان، گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نیست.

لزوم حفاظت از جنگل‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی پیش از ظهر امروز در دیدار با جعفر مرادی‌حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان و اعضای شورای معاونان این اداره کل به میزبانی دفتر خود به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کوشا باشیم. 

وی با تأکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های استان سمنان گفت: باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: جنگل‌ها از بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و در شرایط جدید که ما با تغییرات اقلیمی شدید و خشکسالی روبه‌رو هستیم، باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه سمنان عنوان کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نیست و باید فرهنگ‌سازی را از دوران کودکی و از دانش‌آموزان آغاز کرد و با تلاش مضاعف فرهنگ‌سازی را در قالب آموزش‌های نوین از جمله فضای مجازی، فیلم، تئاتر، انیمیشن و سایر کارهای اثرگذار انجام داد.

مطیعی گفت: منابع طبیعی و انفال امانت خدا در دست انسان است و باید این امانت‌های الهی را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم و آبرویمان را برای این کار به میدان بیاوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از مشکلات مطرح‌شده توسط مردم این استان در خصوص معضلات بیابان‌زایی، کمبود آب و خشکسالی، مراتع و جنگل‌ها در دیدارهای مردمی خود اشاره و از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان درخواست همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع مشکلات مردم را مطرح کرد.

جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این دیدار به تشریح عملکرد اداره کل منابع و آبخیزداری استان سمنان پرداخت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در جهت رفع مشکلات بیابان، مرتع، آبخیز، جنگل، آموزش و فرهنگ‌سازی ارائه کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول