اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حال میانکاله خوب نیست/ نگرانی از تکرار مرگ غریبانه پرندگان در تالاب

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با انتقاد از اجرای کند مصوبات احیای میانکاله گفت: اگر آبی به تالاب نرسد اینکه فاجعه دیگری رخ دهد، دور از انتظار نیست.

حال میانکاله خوب نیست/ نگرانی از تکرار مرگ غریبانه پرندگان در تالاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سفر غریبانه پرندگان در میانکاله موضوعی بود که طی دو سال گذشته شاهد آن بودیم؛ پرندگانی که کیلومترها پرواز کردند و خودشان را به بهشت پرندگان رساندند ولی برخی از آنان سفر بی‌بازگشتی را تجربه کردند.

طی دو سال گذشته تراژدی مرگ غریبانه پرندگان تکرار شد به گونه‌ای که نایی برای محیط‌بانان باقی نماند و بازماندگان این پرندگان تمام تالاب را در غم فرو برد.

ماجرای تلخ مرگ پرندگان بهمن ماه سال‌های ۹۸ و ۹۹ در میانکاله تکرار شد که در کنار جمع‌آوری لاشه‌های پرندگان که کار سخت و طاقت‌فرسایی بود، بررسی‌ها را در ارتباط با علت دقیق مرگ پرندگان به «بوتولیسم» رسید.

این روزها که باز هم آهنگ مهاجرت پرندگان مهاجر به صدا درمی‌آید و مطمئنا مقصد برخی تالاب میانکاله است ترس و نگرانی از این موضوع که باز هم این تراژدی تلخ تکرار شود حتی در خیال هم آزاردهنده است چه برسد تا عمل.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بالای این قضیه، تمامی اقدامات مطالعاتی در دستور کار قرار گرفت و حتی در مواردی مصوبات استانی نیاز بود اخذ شد.

وی با انتقاد از اجرای کند مصوبات، گفت: اگر آبی به تالاب نرسد اینکه فاجعه دیگری رخ دهد، دور از انتظار نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه در این زمینه پیگیری‌های لازم به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دستگاه‌های مکمل و مسوول در ستاد ملی احیای تالاب‌ها آنچنان اراده‌ای نداشته و اقدام خاصی انجام ندادند که  توقع داریم به دستورالعمل‌های مصوب عمل کنند در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

این مسؤول با هشدار اینکه شدت خشکسالی بیشتر شده و تبخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: شرایط تالاب باتوجه به خشکسالی بدتر هم شده و تکرار تلفات پرندگان براثر سم بوتولیسم به شدت نگران‌کننده است که لازم است هرچه سریع‌تر اقدامات لازم دنبال شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول