اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

برشی از زندگی شهدا در جایزه ادبی یوسف/ توجه ویژه به داستان نوجوان

دبیر«دهمین دوره جایزه ادبی یوسف» از تدارک دو بخش ویژه برای دوره دهم خبرداد و بیان داشت: دو بخش ویژه «داستان شهیدان» و «داستان نوجوان» برای این دوره در نظر گرفته شده، از این رو از مؤلفان برای شرکت دعوت می‌کنیم.

برشی از زندگی شهدا در جایزه ادبی یوسف/ توجه ویژه به داستان نوجوان

مسعود امیرخانی دبیر «دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس)» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، درباره بخش‌های ویژه این جایزه در دوره دهم اظهار داشت: دو بخش ویژه «داستان شهیدان» و «داستان نوجوان» برای این دوره در نظر گرفته شده، از این رو از مؤلفان برای شرکت و ارسال آثار با موضوع دفاع مقدس به این جشنواره دعوت می‌کنیم.

دبیر دهمین دوره جایزه ادبی یوسف ضمن اشاره به کم توجهی به ادبیات نوجوانان توضیح داد: نخستین‌بار است که بخش ویژه‌ای به نام داستان نوجوان در نظر گرفته شده، این درخواست از سوی شرکت کنندگان و داوران استانی انجام شد، زیرا قرار است ابتدا آثار در استان‌ها داوری شود. از این رو بر اساس نظرخواهی‌ها، تصمیم بر آن شد بخش داستان نوجوان به جایزه افزوده شود.

امیرخانی با بیان اینکه با توجه به اینکه جایزه ابتدا در سطح استان برگزار می‌شود از این رو هنوز از کیفیت آثار مطلع نیستم، توضیح داد: با توجه به اینکه در حوزه کودک و نوجوان و آثار داستانی این حوزه با خلاءهایی مواجه هستیم و در جشنواره‌هایی چون دفاع مقدس عدم کیفیت آثار این حوزه مشهود بود، از این رو تصمیم بر آن شد این بخش افزوده شود تا آسیب‌ها نمایان شده و به تولید آثار خوب برسیم.

دبیر «دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس)» همچنین درباره بخش ویژه «داستان شهیدان» و تولید داستان‌هایی کوتاه درباره شهیدان و قهرمانان ملی کشور ابراز داشت: در روزگاری که خواندن کتاب‌های حجیم سخت و زمان بر است تصمیم بر آن شد تا بخشی به جایزه افزوده شود و در آن به تولید آثار در زمینه قهرمانان ملی بپردازیم و بخشی از زندگی شهدا را به تصویر بکشیم.

امیرخانی ضمن بیان بیشتر در این خصوص تأکید کرد: در این بخش قرار است برشی از زندگی شهید در قالب داستان کوتاه تولید شود، در واقع نویسنده کار سختی خواهد داشت زیرا باید یک برشی خاص از زندگی این شهید را انتخاب کرده و با استفاده از شخصیت پردازی، توصیف داستانی، آن برش را به خواننده نشان دهد. از این جهت کار ویژه‌ای شمرده می‌شود، بنابراین امیدواریم از این طریق در هر استان یک داستان فاخر خوب از یک یا چند شهید داشته باشیم.

گفتنی است، این جشنواره تا ۳۱ شهریورماه داستان‌های کوتاه ارسال شده را دریافت می‌کند.

این گزارش اضافه می‌کند، ۳ هزار و ۵۰۰ داستان کوتاه سال گذشته به دبیرخانه جایزه ادبی یوسف واصل شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول