اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جباری: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر سرآغازی بر اصلاح عملکرد آن است/ در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی هرمزگان را نادیده گرفته‌اند

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت گفت: تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر با رای بالای نمایندگان ملت نشان‌دهنده عزم راسخ مجلس بر اصلاح رویه غلط در این سازمان و برخورد با مفاسد است.

جباری: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر سرآغازی بر اصلاح عملکرد آن است/ در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی هرمزگان را نادیده گرفته‌اند

احمد جباری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی و رای بالای مجلس به این طرح، اظهار داشت: یکی از سازمان‌های مهم زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی است که طرح تحقیق و تفحص از آن از زمستان سال گذشته در میان نمایندگان مطرح و بنده نیز با توجه به اطلاعات و اخباری که از وضعیت این سازمان و نحوه مدیریت بنادر و مسائل و موضوعات مطرح پیرامون آن داشتم، طرح را امضا کردم.

 

وی افزود: مسائل و مفسده‌های مختلفی در مورد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های مختلف از جمله در موضوعات واگذاری‌ اپراتوری‌ها، واگذاری‌ محوطه‌های بندری، نقش برخی از اعضای هیأت عامل در واگذاری‌های رانتی، تمدید برخی قراردادها، واگذاری‌های فاقد اهلیت، وضعیت صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی و ... مطرح بود که ما را بر آن داشت تا موضوع را با جدیت بیشتری در کمیسیون عمران نیز مطرح و پیگیری کنیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت با اشاره به رای مثبت کمیسیون عمران به طرح تحقیق و تفحص و بدنبال آن ارائه گزارش کمیسیون در صحن علنی مجلس و رای بالای نمایندگان به انجام تحقیق و تفحص از سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی سازمان بنادر به استان هرمزگان و ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی در این استان از یک سو و بی‌توجهی به وضعیت بنادر و راه‌های دسترسی به بنادر و همین طور حاکم ساختن رویه‌های نادرست بر شیوه اداره بنادر از جمله موضوعاتی است که مسؤولان کنونی این سازمان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

جباری گفت: بسیاری از تجهیزات بندری در سایه بی‌توجهی‌های صورت گرفته، فرسوده شده و نوسازی بنادر عملا مورد غفلت قرار گرفته است و یکی از محورهای تحقیق و تفحص، ارزیابی وضعیت تجهیزات و ابنیه بنادر کشور بخصوص بندر شهید رجایی و دیگر بنادر بزرگ کشور و برخی واگذاری‌های رانتی در این بنادر و شراکت اعضای هیأت عامل با شرکت‌ها و رفتارهای رانتی است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان تصریح کرد: بندر لنگه یکی از 3 بندر مهم استان هرمزگان و قطب واردات و ترانزیت خودرو در کشور است ولی عملا نقش توسعه‌ای این بندر با شهر همجوار خود را شاهد نیستیم. علاوه بر این در مرکز استان نیز بندر شهید رجایی واقع است که سازمان بنادر حتی به جاده دسترسی به این بندر که بشدت فرسوده و آسیب‌دیده است، کوچک‌ترین توجهی ندارد و یا پرونده مالیاتی بنادرهرمزگان در تهران قرار دارد و حتی منفعتی در این زمینه نیز برای هرمزگان وجود ندارد.

جباری اضافه کرد: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی آغاز راهی برای اصلاح رویه‌های نادرست حاکم بر این سازمان مهم و راهبردی کشور است که بتواند نقش بهتری در اقتصاد ملی و محلی ایفا کرده و بخش خصوصی حاضر در آن با اشتیاق و انگیزه هرچه بیشتری فعالیت سالم خود را ادامه دهند.

وی در پایان با بیان این که دستگاه‌ها نباید از بررسی عملکرد و تحقیق و تفحص در درون خود به شرط انجام قانونی و درست امور در درون خودشان، واهمه‌ای داشته باشند، عنوان کرد: مجموعه‌های اقتصادی باید برای ایفای جایگاه مهم خود سالم سازی شده و اگر در این زمینه به قانون‌گزاری خاصی لازم است، حتما مجلس در این زمینه با شناسایی موانع و بسترهای فسادانگیز، نسبت به تصویب قوانین در آنها اقدام کند.

انتهای پیام/ 88055/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول