اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود 9 سردخانه میوه و سبزیجات در ایلام

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در حال حاضر استان ایلام دارای ۹ سردخانه میوه و سبزیجات است که نیمی از این سردخانه‌ها دو منظوره و نیم دیگر سردخانه‌های زیر صفر هستند.

وجود 9 سردخانه میوه و سبزیجات در ایلام

اصغر باباخانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: وظیفه و راهبرد حوزه صنایع تبدیلی در استان شامل: افزایش جدی مواد خام، افزایش محصولات فرآوری شده، کاهش ضایعات،  افزایش ارزش افزوده، تامین نیاز سبد غذایی در خارج از فصل تولید، جلوگیری از خام فروشی و افزایش درآمد است.

وی افزود: در حال حاضر استان ایلام دارای ۹ سردخانه مواد غذایی است که نیمی از این سردخانه‌ها  دو منظوره و نیم دیگر سردخانه‌های زیر صفر هستند؛ منظور از سردخانه‌های دو منظوره سردخانه‌هایی است که هم فرآورده‌های گوشتی با دمای زیر صفر را نگهداری می‌کنند و هم محصولات باغی و زراعی را که در دمای بالای صفر دارند نگهداری می‌شوند. 

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: این سردخانه‌ها در شهر ایلام و شهرستان‌های مهران، چرداول و دره‌شهر هستند؛ استان قابلیت افزایش احداث سردخانه‌های بیشتر چه بالای صفر و چه زیر صفر را دارد که برای این‌کار نیازمند سرمایه گذار در این بخش است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول