اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ملکی‌فر: همه مردم می‌توانند با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با این ابزار شهروندان نیز می‌توانند ضمن مشارکت در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور، در طرح‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنند و در سود و زیان آن شریک ‌شوند.

ملکی‌فر: همه مردم می‌توانند با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در برنامه «در انتهای الوند» شبکه دو سیما با اشاره به اینکه تامین مالی جمعی ابزار جدیدی برای سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور است که صندوق نوآوری نیز به آن ورود کرده است، گفت: با این ابزار شهروندان نیز می‌توانند ضمن مشارکت در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور، در طرح‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنند و در سود و زیان آن شریک ‌شوند.

وی افزود: در این طرح، صندوق نوآوری و شکوفایی همه طرح‌های دانش بنیانی را که بر روی سکو می‌روند تا ۱۰۰ درصد بیمه می‌کند بنابراین هموطنان نگران زیان خود نباشند چرا که صندوق اصل سرمایه آن‌ها را برمی‌گرداند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از پخش برنامه تلویزیونی «کارویا» که به منظور توسعه بحث تامین مالی جمعی (کراد فاندینگ) و با همت این صندوق تهیه و ضبط شده است، خبر داد و گفت: در این برنامه ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان طرح‌های خود را ارائه کرده و ۲۴ شرکت در نهایت انتخاب شده‌اند تا روی سکوهای تامین مالی جمعی بورس بروند.

ملکی‌فر تصریح کرد: هر شرکتی که بر روی سکو قرار بگیرد، هموطنان اعم از سرمایه‌گذاران یا افراد حقیقی می‌تواتند با حداقل ۵۰۰ هزار تومان در طرح‌های فناورانه‌ای که بر روی سکو می‌رود، سرمایه‌گذاری کنند و اصل پول آنها نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بیمه شده است یعنی چنانچه اگر طرحی با شکست مواجه شد و به ضرر رسید، صندوق نوآوری اصل پول را به سرمایه‌گذاران بازمی‌گرداند.

وی در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی با اشاره به برنامه این صندوق به منظور حمایت از استارت‌آپ‌ها و اتصال ایده و سرمایه با یکدیگر گفت: ما در صندوق نوآوری احساس کردیم سرمایه‌پذیر (استارت‌آپ) به سرمایه‌گذار نمی‌رسد، بنابراین اقدام به برگزاری سلسله رویدادهایی تحت عنوان «دوشنبه‌های استارت‌آپی» کردیم که تاکنون ۲۹ رویداد آن برگزار شده و در این رویدادها، بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار معرفی شدند و ۳۰ استارت‌آپ نیز در حدود ۸۰ میلیارد تومان سرمایه جذب کردند و یا در مرحله جذب سرمایه قرار دارند.

ملکی‌فر تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای حضور در رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» به سایت صندوق نوآوری مراجعه کنند تا کارشناسان مرتبط آن‌ها را راهنمایی کند.

در ادامه ویدئویی از صحبت‌های دکتر ملکی فر را در برنامه انتهای الوند مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول