اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

محدودیتی برای واکسینه کردن دانشجویان و خانواده‌هایشان وجود ندارد/ برنامه‌ریزی برای واردات واکسن کودکان

وزیر بهداشت با تاکید بر ضربه خوردن حوزه آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: هیچ محدودیتی برای توزیع و تزریق واکسن برای دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها و همچنین خانواده کادر درمان وجود ندارد و با تکمیل روند واکسیناسیون، دانشگاه‌ها بازگشایی خواهد شد.

محدودیتی برای واکسینه کردن دانشجویان و خانواده‌هایشان وجود ندارد/ برنامه‌ریزی برای واردات واکسن کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام عین‌الهی عصر امروز در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه زنجان با تقدیر از نمایندگان استان برای حمایت و همچنین تقدیر از مدیران استانی برای اقدامات انجام شده، زنجان را شهر امام حسین علیه‌السلام و شهیدپرور برشمرد.

وزیر بهداشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت افزود: کشور در پیچ تاریخی قرار گرفته، چرا که در حال حاضر شاهد فوت روزانه بیش از ۶۰۰ نفر و درواقع عزادار شدن این تعداد خانواده هستیم، به همین دلیل نخستین اولویت دولت تامین و تزریق واکسن است.

وی با بیان اینکه در زمان آغاز دولت ذخیره واکسن در کشور صفر بوده است، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده، امروز تعداد قابل توجهی واکسن در اختیار قرار گرفته که تزریق آن نیاز به همراهی همگانی دارد که با همین همکاری، روز گذشته بیش از یک میلیون دز واکسن تزریق شد و من از کسانی که به امر کمک می‌کنند، تقدیر می‌کنم.

عین‌الهی تحقق اهداف واکسیناسیون همگانی را نیازمند افزایش تعداد مراکز تزریق واکسن دانست و ادامه داد: باید متوجه بود که برای تامین سلامت جامعه، باید واکسیناسیون عمومی در دستور کار قرار گیرد که نمونه آن صفر شدن تلفات کادر درمان بعد از واکسیناسیون ۹۵ درصدی این قشر است.

وزیر بهداشت با تقدیر از مردم زنجان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین مدیران برای اجرای طرح‌هایی مانند بیماریابی ادامه داد: موفقیت هر طرحی نیازمند همراهی و حمایت مردمی است و باید از مردم زنجان در این حوزه تقدیر کرد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در مورد در اختیار قرار گرفتن همه امکانات برای بیماران کووید ۱۹ بعد از شیوع ویروس کرونا افزود: در این شرایط همه امور تحت تاثیر قرار گرفته است که امیدواریم با فروکش کردن پیک کرونا، اوضاع بهبود یابد.

وجود ۴ تا ۶ هفته طلایی برای ورود به پیک بعدی کرونا

عین‌الهی با بیان اینکه با فروکش کردن پیک پنجم و احتمال شیوع پیک جدید چهار تا ۶ هفته طلایی در پیش‌رو داریم، ادامه داد: در این بازه زمانی باید واکسیناسیون به سرعت و دقت انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرحله بعدی بعد از واکسیناسیون را راه‌اندازی کسب و کارها و راه افتادن امور عنوان کرد و افزود: در این مرحله آنچه مهم است، اعمال قرنطینه هوشمند است که با وجود آغاز فعالیت‌ها در راستای کاهش ضررهای اقتصادی، پروتکل‌های بهد اشتی هم رعایت شود.

وی با بیان اینکه آشنایی قبلی با دانشگاه زنجان دارد، ادامه داد: به جرات می‌گویم که استعدادهای خوبی در این استان به مانند دیگر استان‌ها وجود دارد که نمونه آن، راه‌اندازی مرکز سلول بنیادی در زنجان توسط خیران به عنوان یک اقدام نوپا در کشور است.

عین‌الهی با تاکید بر ضربه خوردن حوزه آموزش به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای توزیع و تزریق واکسن برای دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها و همچنین خانواده کادر درمان وجود ندارد و با تکمیل روند واکسیناسیون، دانشگاه‌ها بازگشایی خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آینده نزدیک نسبت به واردات واکسن برای کودکان هم اقدام خواهد شد، افزود: هر چند عجله‌ای برای بازگشایی مدارس وجود ندارد، ولی بازگشایی دانشگاه‌ها از مهرماه عملیاتی می‌شود.

وی دیگر مطلب مورد توجه جدی را توجه مراکز بهداشت عنوان کرد و گفت: در همین راستا، تغییر محل خدمت در بین کادر مراکز بهداشت نباید اتفاق بیفتد و به توسعه مراکز بهداشت هم توجه وافر خواهد شد.

عین‌الهی به وجود صنایع دستی متنوع در زنجان از یک طرف و نیاز حوزه پزشکی به صنایع مرتبط با این حوزه اشاره و تاکید کرد: به جای تولید مقاله که اغلب هم توسط خارجی‌ها استفاده می‌شود، باید ماموریت تولید صنایع مورد نیاز در جراحی‌ها را برای استانی مانند زنجان، در نظر گرفت تا بتوان به بهبود اوضاع کمک کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول