اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت و تجهیز پایگاه نظامی 201 روسیه با تانک‌های مدرن

رئیس خدمات زرهی منطقه نظامی مرکزی روسیه گفت: پایگاه نظامی این کشور مستقر در تاجیکستان تا پایان سال جاری با تانک‌های مدرن، مجهز می‌شود.

تقویت و تجهیز پایگاه نظامی 201 روسیه با تانک‌های مدرن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «حنیف بلگلوف» رئیس خدمات زرهی منطقه نظامی مرکزی روسیه از تجهیز پایگاه نظامی این کشور با تانک‌های مدرن خبر داد.

بنابر سخنان وی، تا پایان سال جاری گردان تانکی پایگاه نظامی 201 روسیه مستقر در خاک تاجیکستان با 30 تانک مدرن مجهز می‌شود.

جایگزینی تانک‌های پایگاه نظامی روسیه با تانک‌های مدرن با تشدید وضعیت افغانستان بعد از خروج نیروهای آمریکایی و به قدرت رسیدن جنبش طالبان در این کشور، که در قلمرو روسیه به عنوان سازمان تروریستی و ممنوع اعلام شده صورت می‌گیرد.

بگلوف همچنین تصریح کرد تشکیلات و واحدهای نظامی منطقه نظامی مرکزی از اول سال جاری تاکنون حدود 100 واحد سلاح زرهی از جمله 30 تانک T-72B3M با ویژگی‌های رزمی بهبود یافته، دریافت کرده‌اند.

در تاجیکستان پایگاه 201 روسیه مستقر است که بزرگترین مرکز نظامی روسیه (بخشی از منطقه نظامی مرکزی این کشور) خارج از مرزهای این کشور است.

در تاریخ 21 ژوئیه در مورد تصمیم روسیه برای تقویت پایگاه نظامی خود در خاک تاجیکستان با 17 وسیله نقلیه پیاده نظام مدرن خبر داده شد.

در ماه آگوست امسال، منطقه نظامی مرکزی روسیه در مورد تقویت این پایگاه با سلاح‌های جدید، از جمله سیستم‌های موشکی ضد حمل هوایی «وربا»، تفنگ‌های تهاجمی کلاشنیکف «اکا-12»، تفنگ‌های تک تیرانداز مدرن، شعله افکن و سیستم‌های موشکی مدرن ضد تانک «کورنت» خبر داده بود.

همچنین در ماه سپتامبر پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان، مسلسل‌های سنگین «اوتیاس» دریافت کرده است.

در سال 2020 این پایگاه حدود 20 واحد تجهیزات جدید و مدرن از جمله بالگردهای ترابری و رزمی Mi-8-MTV5-1، وسایل نقلیه جنگی پیاده نظام « بی‌ام‌پی -2م» دریافت کرده بود.

علاوه بر این، در پایان سال 2019 میلادی روسیه پدافند هوایی پایگاه مذکور در تاجیکستان را با سیستم‌های پدافند هوایی «دوربرد اس-۳۰۰» تقویت کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول