اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

یادداشت| چهارمحال و بختیاری، سکوی پرتاب مدیران غیربومی

امروزه دوران آزمون و خطای مدیریتی در این استان به سررسیده و این استان دیگر نمی‌تواند جور مسئولان سکوی پرتابی و ضعیف و بی لیاقت را به دوش بکشد.

یادداشت| چهارمحال و بختیاری، سکوی پرتاب مدیران غیربومی

صادق فرامرزی بابادی| از مهم‌ترین خدمات چند ساله مسئولان  این استان، می‌توان به گمنامی و غریب بودن گوش  مردم  کشور به عنوان اسم این استان و مرکزیت استان اشاره کرد که بعد از چهار دهه از انقلاب هنوز آحاد کشور ما را به نام استان‌های همجوار می‌شناسند.

با توجه به این که استان چهارمحال و بختیاری یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و مردم این استان همواره مدافع  نظام جمهوری اسلامی بوده و هرگز اجازه سوءاستفاده به دشمنان نداده‌اند و حماسه‌آفرینی‌های مردم استان در طی این چهار دهه علی‌الخصوص در جنگ هشت ساله ستودنی بوده و مردم نجیب و شریف این استان همواره مطالبات و منافع استان خود را به صورت منطقی مطرح کرده و این اجازه را از دشمنان کوردل نظام سلب کردند.

لذا با این عقبه تاریخی؛ امروزه دوران آزمون و خطای مدیریتی در این استان به سررسیده و این استان دیگر نمی‌تواند جور مسئولان سکوی پرتابی و ضعیف و بی لیاقت را به دوش بکشد.

مسئولان استان باید فارغ از هرگونه منافع جناحی و صف‌بندی‌های سیاسی و پرهیز از عادت غیراخلاقی خودسوزی نیروهای توانمند بومی، به همه تفکرات میدان داده و این تسویه حساب‌های سیاسی را به فرصتی مناسب، بعد از گره‌گشایی معضلات اساسی استان به عقب بیندازند. امروزه بیش از همه چیز، مدیران با اتحاذ تصمیمات و برنامه‌ریزی در راستای حفظ ارزش‌ها و دستیابی به منافع مشترک این استان، موانع را باید از سر راه خود بردارند.

امسال با توجه به تغییر دولت، بیش از گذشته به یک دورهمی بین مسئولان این استان نیاز می‌باشد و این روزها ملاک ارزیابی مردم از مدیران استان در این هست؛ که چه زمانی آنها در اول صف دفاع از حق مردم مظلوم و هم صدای حق‌طلبی مردم این استان بوده، و چه روزی هم  به منزله تثبیت و بقای جایگاه شخصی خود، در این صف نبودند،که این موارد هم اکنون در بین مسئولان ما قابل شهود است.

متاسفانه این میزهای ریاست شاید برای برخی مسئولان چسبندگی دارد ولی آن‌ها بدانند با عملکرد غلط خود در برخی مقاطع، این پشت میزنشینی‌ها دیگر برای مردم جذابیتی ندارند.

در نهایت حرف آخرم با نخبگان سیاسی استان است، توجه دارید همانطورکه رهبر معظم انقلاب در منشور گام دوم انقلاب دو بار فرمودند: «جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسؤولیت دهند.»  اما چگونگی  محقق شدن این امر  با اعتماد، تحویل مسئولیت‌ها و مدیریت‌های کلیدی نظام  به نسل جوان و فرصت دادن و اعتماد به این نسل محقق می‌شود، که اخیرا هم در جمع کابینه دولت سیزدهم به استفاده از ظرفیت جوانان در حلقه مدیران میانی تاکید کردند.

لذا رویکردمان باید بر گشودن حلقه بسته مدیریتی باشد، که این حلقه گشوده شود و نخبگان جوان وارد این عرصه شوند، سهم‌خواهی‌ها را برچیده و نقش مردم در انتخاب مدیران را پررنگ‌تر کنیم و شاخصه‌هایی هم چون کارنامه و برنامه داشتن افراد، روحیه فسادستیزی، تعاملات قوی با بدنه وزارتخانه‌ها، مردمی و دلسوز و ترجیحا جوان بودن گزینه‌ها را مدنظر قرار دهیم، تا این که این عرصه بر روی فرصت‌طلبان و منفعت‌طلبان سکوی پرتابی تنگ شود، امیداست با این تحولات پیش‌رو در فضای مدیریتی استان  شاهد کاهش عقب ماندگی در استان و اصلاح اساسی در زیرساخت‌های استان باشیم.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول