اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح پزشک خانواده هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده محقق شده و ۵۰ درصد کار هم پیش رفته است گفت: اجرای طرح هزینه‌های خانواده‌ها را کاهش می‌دهد.

طرح پزشک خانواده هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بهترین مشاور و تشخیص‌دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها، پزشک خانواده است اظهار کرد: این طرح باعث می‌شود افراد زودتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد گفت: چندین سال است که زیرساخت‌های این طرح پزشک خانواده فراهم شده و ۵۰ درصد کار پیش رفته اما ادامه روند، منوط به تمایل مردم به بهره‌مندی از این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه مزایای طرح پزشک خانواده بسیار است و اگر به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از سبد خانوار مردم کم خواهد شد گفت: پزشک خانواده جزئی از خانواده افراد به شمار می‌آید که کاملا آنها را می‌شناسد و می‌تواند بهترین راهنمایی‌ها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تجویزهایی برای مراجعه به یک پزشک خاص و یا مصرف داروها، از سوی برخی افراد برای دیگران وجود دارد که رویه مناسبی نیست چرا که با علم کافی انجام نمی‌شود افزود: فضای مجازی نیز به این تجویزهای خودسرانه دامن زده در حالی که بدون علم و آگاهی است.

فرجی با بیان اینکه امیدواریم این موضوع نهادینه شود که بهترین فرد برای مشاوره و تشخیص بیماری پزشک خانواده است گفت: افراد می‌توانند هر سوالی را به جای پرسش از دیگران یا در فضای مجازی  از پزشک خانواده داشته باشند تا طبق اطلاعات دقیق، علمی و به روز دست یابند.

وی با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند افزود: در این شرایط کرونا نیز بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان‌های خود مراجعه کنند تا اینکه به مرکز و به مطب پزشکان خاصی مراجعه کرده باشند و باعث ازدحام شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست گفت: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

وی با تاکید به اینکه امین‌ترین و دقیق‌ترین تشخیص برای یک فرد تشخیصی است که توسط پزشک خانواده انجام شده است افزود: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز محقق می‌شود.

فرجی گفت: مراجعه غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواست‌هایی مانند انواع تصویربرداری، سی تی اسکن و ... حتی برای بیمار عوارض نیز دارد.

وی با بیان اینکه هرچه مراجعه غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شویم که به نفع کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت می‌توان هزینه را در مواقع ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه دا د.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول